З початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну в рамках санкцій було запроваджено заборону на постачання запчастин для російського авіапарку. Попри це компанії з ОАЕ, Китаю, Туреччини та Європи продовжують постачати до Росії підсанкційні деталі для Boeing та Airbus, пише російське видання «Важные истории».
Вказано, що російські компанії, котрим потрібні запчастини, можуть обійти санкції безліччю способів. Однак найпростіший – це купити їх у «дружній» країні.
У вибірці, яку зробило видання, лідирують Об'єднані Арабські Емірати (ОАЕ, понад 9 млрд рублів), Китай (5 млрд) та Туреччина (2 млрд).
Найбільше постачань – 700 за рік – зробила компанія Ats Heavy Equipment & Machinery. Вона продала Росії запчастин на 3,9 млрд рублів. В основному запчастини для Boeing та Airbus поставлялися групі «Аерофлот», до якої крім власне «Аерофлоту» входять компанії «Россия» та «Победа».
Як зазначили у ЗМІ, постачальник деталей може бути іноземним, а його господарі – росіяни.
Одним із основних покупців авіазапчастин у Росії виявилася московська компанія «Протектор». Минулого санкційного року її виторг виріс майже у 200 разів - до 4,6 млрд рублів. У виданні пояснили, що тут, мабуть, зіграли роль запчастини для Boeing. Адже «Протектор» закупив їх приблизно на 2 млрд рублів, щоб перепродати російським авіакомпаніям «Ютейр», «Перемога», S7 та іншим.
Основними постачальниками деталей Boeing для «Протектора», згідно з митними даними, були три компанії з Об'єднаних Арабських Еміратів – Trade One Middle East, Desert Sun Supply та вже згаданий Griffon.
Зазначимо, що під санкції, серед іншого, потрапили російські авіаперевізники, зокрема, Аерофлот та його дочірня компанія Росія. У зв'язку з цим ще у березні минулого року Росія втратила 78 зі своїх 1367 цивільних літаків – їх заарештували за кордоном. Щоб тимчасово вирішити проблему, Росія вкрала близько 500 літаків у лізингодавців.