Новий президент США Джо Байден та його команда мають безліч нагальних питань для вирішення після свого офіційного прийняття повноважень. Перш за все, ці проблеми стосуються пандемії коронавірусу, економічного відновлення та расових відносин у США. Проте, існує велика ймовірність того, що Північна Корея знайде спосіб поставити себе на перший план, як це вже траплялося раніше. Байдену може знадобитися оновлений політичний сценарій для нової епохи. У минулому режим Кім Чен Ина звертав на себе увагу провокаціями, пов'язаними з ракетами та випробуваннями ядерної зброї, що може цілком відбутися і в 2021 році. Однак Байден та його команда повинні бути на сторожі іншої форми «північнокорейської кризи» - тієї, що включає катастрофічну суміш COVID-19, ядерної зброї та економіки, яка руйнується, пише The Washington Post.
Виступ лідера Північної Кореї Кім Чен Ина на з’їзді Трудової партії на початку цього місяця досить чітко показав, що денуклеаризація, на яку сподівається адміністрація Байдена, не входить у плани влади Північної Кореї. Навпаки, Кім Чен Ин озвучив досить амбіційний порядок денний, який включає модернізацію зброї, включаючи гіперзвукові ракети, міжконтинентальні балістичні ракети, безпілотні літальні апарати, атомні підводні човни, здатні запускати балістичні ракети, а також тактичну ядерну зброю.
І якщо Кім Чен Ин приступить до реалізації своїх планів вже найближчим часом, Байден може незабаром зіштовхнутися з ракетними провокаціями - точно так само, як це було тоді, коли він працював на посаді віце-президента, тоді Північна Корея запустила ракету після вступу на посаду президента США Барака Обами.
Але цього разу є різниця. Кім Чен Ин розпочав свій «нещодавній раунд загроз» на тлі розгулу глобальної пандемії, яка закрила країну та скалічила і без того слабку економіку. Це може стати справжнім джерелом кризи. Кім Чен Ин повинен побоюватися збройної сили США набагато менше, ніж перспективи пандемії, що вирує на практично "неіснуючій" інфраструктурі охорони здоров'я. Попри те, що Північна Корея досі стверджує, що в країні немає випадків захворювання COVID-19, вона повністю заблокувала свої кордони. Як результат - економіка країни значно постраждала.
Зазвичай Китай і Південна Корея допомогли б, але Північна Корея закрила майже всю прикордонну торгівлю через страх проникнення вірусу в країну. Річний обсяг торгівлі з Китаєм зменшився більш ніж на 70%.
До вакцин ще далеко. Південна Корея, швидше за все, ще не має їх і, ймовірно, не отримає вакцини раніше квітня. Китай має власні проблеми з новим варіантом вірусу, і його «вакцинна дипломатія» спрямована на Африку та Латинську Америку.
Все це означає, що кінця кризи поки не видно. Дослідження показало, що у відповідь на вірус MERS у 2015 році Північна Корея залишалася заблокованою удвічі більше часу, ніж Південна Корея, де стався спалах. Чи зможе північнокорейська економіка вижити, якщо буде фактично зупинена протягом такого тривалого періоду?
Північна Корея може відповісти на це скрутне становище, намагаючись взяти під контроль зростання впливу приватних ринків усередині країни. Нещодавній з'їзд партії припускає, що такі заходи можуть включати примушення громадян Північної Кореї здавати дорогоцінні долари, юані та євро, отримані через чорні ринки в обмін на «загальне благо» Північної Кореї.
Закономірність показує, що більшість соціальних спротивів проти «залізної руки держави» відбувалися щоразу, коли уряд робив спробу антиринкової діяльності, наприклад, валютної реформи, податків чи зупинки ринку. Якщо режим буде достатньо відчайдушним, щоб вдатися до таких заходів, він може зіштовхнутися зі спротивом розгніваних громадян, що, своєю чергою, сприятиме поширенню COVID-19, лише погіршуючи кризу в країні.
Якщо населення буде показувати своє невдоволення, це може означати, що уряд в Пхеньяні ризикує почати вдаватися до військових провокацій проти зовнішніх ворогів, щоб виправдати зміцнення контролю вдома шляхом жорстоких репресій. У гіршому випадку поєднання пандемії та погіршення стану економіки може призвести до внутрішнього хаосу, який ризикує поставити під загрозу контроль уряду над власним ядерним арсеналом. Може розпочатися реальна криза контролю над ядерним озброєнням.
Усе це означає, що нова адміністрація США може зіштовхнутися з кризою, яку спричинить Північна Корея, і ця криза буде значно відрізнятися від тих критичних ситуацій, з якими вже мали справу Сполучені Штати. Саме тому Байден повинен пильно стежити за поведінкою Північної Кореї та Кім Чен Ина, резюмує видання.
Інавгурація Джо Байдена запланована на 20 січня. Кількість відвідувачів церемонії буде обмежена через пандемію коронавірусу. Нашу країну представлятиме посол України в США. Відвідати інавгурацію планують Барак Обама, Білл Клінтон і Джордж Буш-молодший.
Дональд Трамп всупереч традиції не збирається брати участь в церемонії передачі влади і залишить Білий дім до початку процедури. Докладніше про те, що Трамп залишає в спадок Байдену, читайте в матеріалі Олега Шамшура «Пейзаж після битви» у ZN.UA.