Єменські хусити «гарантували безпеку» кораблям Китаю і Росії у Червоному морі

Поділитися
Єменські хусити «гарантували безпеку» кораблям Китаю і Росії у Червоному морі © EPA-EFE/YAHYA ARHAB
Джерела Bloomberg стверджують, що хусити отримають «політичну підтримку»

Єменські хусити, які з листопада минулого року продовжують атаки на торгівельні кораблі, заявили Китаю і Росії, що їхні кораблі можуть плавати Червоним морем і Аденською затокою, не піддаючись нападу. Про ці домовленості повідомляє Bloomberg із посиланням слова кількох людей, обізнаних з переговорами. Вони стверджують, що зустріч представників країн з одним з провідних політичних діячів хуситів Мохаммедом Абдель Саламом відбулася в Омані.

«За словами цих людей [джерел], в обмін на це обидві країни можуть надати політичну підтримку хуситам в таких органах, як Рада Безпеки Організації Об'єднаних Націй. Не зовсім зрозуміло, як саме буде проявлятися ця підтримка, але вона може включати блокування більшої кількості резолюцій, спрямованих проти угруповання», – повідомляє Bloomberg.

Підтримувані Іраном хусити, заявляють, що вони націлені на кораблі, пов'язані з Ізраїлем, США і Великою Британією, але іноді вони можуть неправильно ідентифікувати судна, в тому числі російські. 

Цього місяця хусити атакували суховантаж True Confidence, спричинивши першу загибель людей з початку своїх морських атак. Хусити заявили, що судно було американським. За словами людини, обізнаної в цьому питанні, воно належало лос-анджелеській компанії Oaktree Capital, але нещодавно його придбала нова, неамериканська компанія.

Крім того, наприкінці січня ракети вибухнули біля судна, що перевозило російську нафту поблизу Ємену. Це сталося через кілька днів після того, як речник хуситів заявив російській газеті, що російським і китайським торговим суднам не варто боятися нападів.

Водні шляхи, в тому числі Баб-ель-Мандебська протока, що з'єднує Червоне море і Аденську затоку, мають вирішальне значення для світової економіки, і зазвичай через них проходить близько 30% контейнерних вантажів. Через них також проходить значна частина потоків нафти і скрапленого природного газу. Відколи почалися напади, більшість західних судноплавних компаній оминають протоку і натомість йдуть в обхід південної Африки. Це додає днів і значних витрат на фрахт у подорожах між Азією і Європою.

Китай і Росія вже надали певну дипломатичну підтримку хуситам. На початку січня вони утрималися при голосуванні за резолюцію США і Японії, яка «найрішучішим чином» засуджувала напади хуситів на кораблі. Через кілька годин після її прийняття США і Великобританія почали повітряні удари по військовій інфраструктурі хуситів, в тому числі по місцях запуску ракет і радіолокаційних станціях.

У середині лютого Китай і Росія поставили під сумнів законність ударів проти хуситів і заявили, що вони ніколи не були санкціоновані Радою Безпеки.

Дії США і Великобританії не змогли стримати хуситів. Незважаючи на це, Пентагон заявляє, що напади угруповання стають все рідшими, оскільки його можливості деградують. Проте хусити також завдають ударів по кораблях союзників. 9 березня американські, французькі та британські війська відбивали масовану атаку безпілотників.

Поділитися
Дивіться спецтему:
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі