Центральне антикорупційне бюро Польщі затримало ексміністра транспорту країни і колишнього голову «Укравтодору» Славоміра Новака, повідомив речник міністра-координатора спеціальних служб Польщі Станіслав Зарин.
Новака підозрюють у корупції, управлінні організованою злочинною групою і відмиванні грошей.
Також затримані колишній начальник військової частини спецпризначення «GROM» Даріуш З. (імовірно, йдеться про полковника Даріуша Завадку, який керував частиною з липня 2008 по серпень 2010 року – ред.) і підприємець з Гданська Яцек П.
«Затримано колишнього депутата польського парламенту, ексміністра транспорту, колишнього голову Державної автомобільної дорожньої служби України (Укравтодор) Славоміра Н., а також Даріуша З., колишнього командира військової частини «GROM», і підприємеця з Гданська Яцека П.», - написав Зарин у Twitter.
Gdańskie @CBAgovPL zatrzymało b. posła na Sejm RP, b. min. transportu, byłego szefa ukraińskiej Państwowej Służby Dróg Samochodowych (Ukravtodor) Sławomira N., a także Dariusza Z., b. dowódcę JW „GROM” i przedsiębiorcę z Gdańska Jacka P. Szczegóły wkrótce!
— Stanisław Żaryn (@StZaryn) July 20, 2020
Після затримання підозрюваних відправлять до прокуратури, де їм будуть пред'явлені обвинувачення.
Розслідування проводить Центральне антикорупційне бюро Польщі у співпраці з Національним антикорупційним бюро України. Процесуальний нагляд забезпечують районна прокуратура Варшави і Спеціалізована антикорупційна прокуратура України. Подробиці операції стануть відомі згодом.
Нагадаємо, 19 жовтня 2016 року Славомір Новак був призначений виконуючим обов'язки очільника «Укравтодору», того ж року отримав українське громадянство. Цю посаду Новак обіймав три роки, і подав у відставку 24 вересня 2019 року.
Був одним із ініціаторів внесення змін у закон про будівництво та експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії. Під його керівництвом розроблені дві фундаментальні реформи дорожньої галузі – Дорожній фонд і децентралізація дорожнього господарства.
З 2011 по 2013 роки Новак обіймав посаду міністра транспорту, будівництва і водного транспорту в уряді Дональда Туска. Відповідав за транспортну політику, модернізацію і будівництво доріг, залізниці та повітряної інфраструктури. Одним зі своїх найбільших успіхів він називав фундаментальну реформу польських залізниць і IPO компанії PKP Cargo.
Політичну кар'єру розпочав у 1998 році з посади радника міністра оборони Польщі. З 2004 по 2015 роки був депутатом Сейму, згодом – послом. Він також входив у керівництво партії «Громадянська платформа».
Новак пішов у відставку з посади міністра транспорту Польщі у листопаді 2013 року. Причиною його відставки стало розслідування прокуратури у справі швейцарського годинника, який політик не вказав у декларації про майно.