Через пандемію коронавірусу люди втрачають мотивацію — WSJ

Поділитися
Через пандемію коронавірусу люди втрачають мотивацію — WSJ © pixabay/elf-moondance
Поради для тих, хто потрапив у полон прокрастинації.

Пандемія коронавірусу та дистанційна робота знизили мотивацію багатьох працівників. The Wall Street Journal пропонує кілька порад, які допоможуть відновити мотивацію та збільшити продуктивність.

Професор бізнесу Калгарського університету Пірс Стіл вважає, що втрата мотивації – це не провина самих людей. Гортання стрічки в соцмережах замість того, щоб працювати, відмова від виконання списку справ, знаходження сумнівних виправдань, які пояснюють, чому люди не роблять те, що мали б робити – все це стало нормою для багатьох.

Пандемія привела людство до піку прокрастинації. Виявляється, офіс, крім того, що працівники завжди в полі зору керівництва, зазвичай уже самою своєю атмосферою нагадує про те, що варто працювати та виконувати свої обов’язки. Без гулу принтера та погляду колег, які марширують у конференц-зал, більшість людей стають схильними до безцільності.

"Якщо у вас немає чіткої рутини, ви постійно запитуєте себе «зроблю я це чи ні?». Постійно запитуючи себе про те, що треба зробити, більшість обере перевірити стрічку Instagram замість виконання пунктів зі списку справ. Звичайно, деякі з нас вдало пройшли через цей досвід і стали навіть сильнішими, ніж були раніше. Але багато людей все ще мають проблеми", - каже доктор Стіл.

40-річна жителька Брукліна Сара Файнгольд використовує рукоділля як спосіб полегшити пандемічну тривогу та відновити свою увагу. Жінка каже, що вона годинами пришивала крихітні намистини до джинсової куртки та малювала безліч кіл на аркуші паперу.

"Це мій дивний механізм подолання тривоги та напруги", - додає вона.

Іноді така діяльність заспокоює жінку, змушує почувати себе під контролем або навіть викликає нові ідеї, пов’язані з її фактичними обов’язками. Але вона часто відкладає реалізацію цих ідей «на потім».

"Чому так трапляється, чому я так легко витрачаю багато часу, займаючись рукоділлям, коли я могла б робити щось важливіше?" – каже жінка.

Віддалена робота вдома в цьому випадку, безумовно, є частиною проблеми. У розпал поширення коронавірусу робочий простір багатьох людей кардинально змінився, адже пандемія відправила світ на дистанційну роботу в сферах, де це було можливо. Діти, домашні тварини та сусіди неабияк відволікають. Будинки наповнені тим, що люди люблять робити. Більше третини працівників, які перейшли на дистанційну роботу під час опитування дослідницького центру Pew у жовтні (центр опитав 10 332 працівники) заявили, що вони почали відчувати менше мотивації виконувати свою роботу.

Але масова колективна прокрастинація стосується не лише віддаленої роботи. Люди втомлені і занепокоєні, хвилюються за свої фінанси, здоров’я та загальний стан світу.

Високий рівень прокрастинації може сигналізувати про такі масштабні проблеми, як депресія. Але для тих, кому просто важко змусити себе виконувати важливі справи, можуть допомогти невеликі хитрощі та поради.

Засновник програми Speechify, яка перетворює текст у мовлення, Кліфф Вайцман виявив, що найкращий спосіб позбутися власної прокрастинації - це зробити так, щоб спочатку інші почувалися краще. Коли він відчуває, що готовий піддатися впливу прокрастинації, чоловік просто пише члену сім'ї або другу, аби зайвий раз сказати, що любить їх.

"Я відчуваю себе хорошою людиною. Після цього мені простіше повернутися до роботи. Це приємніше, ніж з’їсти плитку шоколаду", - каже він.

Вайцман також намагаються вилучити зайві речі, які його відволікають. Для прикладу, чоловік використовує функцію моніторингу екранного часу на своєму телефоні, щоб обмежити час перебування у соціальних мережах.

Ніккі Кінзер, наставник, яка допомагає людям із дефіцитом уваги та гіперактивністю, нещодавно почала пропонувати навчальні конференції в Zoom. Протягом чотирьох годин щочетверга вдень учасники роблять 25-хвилинні робочі «забіги», після яких проводяться п’ятихвилинні перерви, практика, відома як «Техніка Помодоро». За її словами, спостерігати за іншими людьми – це неймовірний мотиватор.

"Коли ти сам, то важко бути відповідальним", - каже вона.

Один у своєму домашньому кабінеті 48-річний адвокат у Лос-Анджелесі Бретт Голдблатт постійно з важкістю намагається зосередитися на роботі, тоді як це йому вдавалося дуже легко на робочому місці в офісі. Перебуваючи в оточенні колег завжди було легше працювати.  Вдома, коли він випадково потрапляє у стрічку Twitter, вийти звідти стає катастрофічно важко.

Чоловік зрозумів, що йому не вистачає постійного потоку невеликих пауз у роботі, таких, як привітання з колегою, прогулянка під час обідньої перерви -  все це, як виявляється, було важливими ритуалами його офісного робочого дня.

"Наш мозок не може перебувати у стані постійної напруги та зосередженості занадто довго", - говорить Голдблатт.

Йому дещо допомогло включення більшої кількості невеликих пауз та чітке дотримання встановленого робочого часу. Також чоловік намагається друкувати деякі папери, а не читати все на екрані комп’ютера.  

Якщо ви теж не можете повністю відмовитись від звички відкладати важливі справи «на потім», варто згадати слова доктора Стіла: "Іноді в цьому немає нічого поганого і з вами все в порядку", - говорить професор.

Але для того, щоб позбутися прокрастинації, професор рекомендує кілька важливих порад.

Почніть з малого: зробіть перший крок, яким би крихітним він не був. Не хочете надсилати електронний лист? Відкрийте нове вікно та впишіть електронну адресу людини, кому ви повинні надіслати лист. Суть полягає в тому, що ви вже щось робите, ви рухаєтеся вперед.

Знайдіть собі «колегу»: підзвітність має вирішальне значення. Один із клієнтів Ніккі Кінзер щоранку зустрічається з ровесником. Вони складають списки справ, говорять про пріоритети та очікувані результати виконаних справ наприкінці кожного дня, щоб проаналізувати те, що вони реалізували.

Додайте відокремленості: не переглядайте соціальні мережі в тій самій кімнаті, де ви працюєте. Якщо можливо, проводьте перерви в окремій кімнаті та використовуйте інший пристрій для перегляду соцмереж. Навіть покласти свій телефон подалі від себе іноді може допомогти.

Встановіть чіткий режим дня та робочий час.

Не звинувачуйте себе: це пандемія, а всі ми лише люди. Важливо не сприймати прокрастинацію як глибокий особистий провал, а продовжувати рухатися вперед та самовдосконалюватися, резюмує видання.

Головний економіст Банку Англії Енді Холдейн вивчив економічний вплив «великого експерименту на дому», спровокованого пандемією коронавірусу. Адже для того, щоб запобігти поширенню хвороби, багато компаній відправили своїх працівників на дистанційну роботу. Однак в результаті тривалої віддаленої роботи люди можуть стати менш продуктивними і креативними.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі