Міносвіти обіцяє "лінгвістичну революцію", вводячи обов'язкове вивчення в школах двох іноземних мов. Проте насправді ця ідея чиновників призведе до погіршення знань українських школярів з іноземних мов.
Про це у своїй статті для DT.UA пише методист з іноземних мов Бориспільського районного відділу освіти Київської області Анатолій Шванц.
Як повідомляло DT.UA, МОН запланувало з 1 вересня 2013 р. поступове скорочення часу на вивчення першої іноземної мови у 5-7 класах. Робиться це під гаслом впровадження обов'язкового вивчення з 5-го класу другої іноземної мови. Ініціатива Міносвіти поставила у глухий кут багато навчальних закладів через дефіцит фахівців, які знають кілька іноземних мов. Для виконання вимоги міністерства школи в якості другої іноземної мови будуть змушені викладати російську, що, відповідно до законодавства, є мовою нацменшин.
"Важливо те, що скорочення часу на вивчення першої іноземної торкнеться, насамперед, викладання англійської мови. За інформацією, опублікованою в журналі "Іноземні мови в навчальних закладах" (№2, 2011,), в Україні її вивчають як першу іноземну 91,7% учнів, але лише близько 10% - поглиблено. Тому можна очікувати зниження загального рівня володіння англійською мовою для 80% учнів основної школи", - підкреслив Анатолій Шванц.
"На чому ґрунтуються такі невтішні прогнози? У 5-9 класах більшості загальноосвітніх шкіл з українською мовою навчання час на вивчення першої іноземної мови заплановано скоротити на 20% (2,5 години на тиждень), що еквівалентно вилученню практично одного року навчання (5-9 класах буде всього по 2 години на тиждень). При цьому нова-стара програма вимагає від вчителів виводити учнів на кінець 9-го класу на той самий загальноєвропейський мовний рівень А2, як і при нинішній (теж відносно скромній) кількості годин", - пише експерт.
"Той, хто часто буває на уроках іноземної в наших звичайних школах, добре знає, якою учительською кров'ю дається нам (якщо взагалі дається!) навіть тепер цей рівень А2, враховуючи нетехнологічні програми, асортимент підручників і супутніх елементів. Якщо ж міністерські новації набудуть чинності, то запрограмований рівень взагалі може стати фата-морганою. А далі як ланцюгова реакція - зниження рівня іншомовної підготовки одинадцятикласників", - сказав методист з іноземних мов.
Про автора. Анатолій Шванц - методист з іноземних мов Бориспільського районного відділу освіти Київської області, співавтор десятку словників з англійської мови, автор статей у професійній пресі, відмінник народної освіти. Стажувався в англійських і американських університетах. Педагогічний стаж - 44 роки, з них 34 - у школі. Стаж методиста - понад 20 років.
Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Анатолія Шванца "Лінгвістична революція або нове мовне гетто?". !zn
Читайте також:
Російська мова повертається до школи в якості другої іноземної
У Донецьку українською мовою навчаються чверть школярів
Колесніченко проконтролює, щоб усім київським першокласникам пропонували вибрати мову навчання