У зв'язку із впровадженням карантину 12 березня університети України перейшли на дистанційне навчання. Як це часто буває, новий виклик для когось став непідйомною ношею, а для когось - можливістю для розвитку. Про це у своєму матеріалі для ZN.UA пише керівник університетської програми GlobalLogic Ukraine, доцент Харківського національного університету радіоелектроніки Євген Сакало.
Експерт розповів, що на початку травня відбулася панельна дискусія онлайн "Дистанційна освіта та університети", де запрошені спікери обговорювали найактуальніші питання, пов'язані з упровадженням дистанційної освіти у ЗВО України в умовах карантину. Важливою метою цього онлайн заходу було дізнатися, якою бачать дистанційну освіту профільне міністерство, державні та приватні університети, а також представники бізнесу (роботодавців).
Отже, щодо готовності університетів. Як зазначив заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний, використання дистанційних технологій у період карантину виявило готовність до цього двох десятків (може, й більше) університетів, понад те - для них така ситуація була повсякденням.
"Ці університети вже активно використовували дистанційні технології в навчанні, причому не просто вищезгадані LMS або продукти з вільного доступу, "дороблені" під себе, - вони мали відповідні служби (структурні підрозділи ЗВО) для адміністрування та консультування учасників процесу дистанційного навчання. В Україні є чимало закладів, які пишаються своїми інноваціями у дистанційній освіті (до речі, в Україні працюють онлайн курси, запропоновані університетами). Крім того, є заклади, які пропонували й пропонують саме дистанційну форму освіти, незалежно від карантину", - розповів фахівець.
Водночас, продовжив Сакало, є когорта закладів, що вирізняються швидкістю реакції.
"Тобто університети, які до ситуації з карантином не мали розвинених середовищ або поведінкових звичок серед викладачів і студентів до дистанційного навчання, але змогли досить оперативно розгорнутися з березня і тепер активно використовують дистанційні технології в освіті", - пояснив доцент Харківського університету.
І, як зазначає Єгор Стадний, нікуди правди діти, що в деяких університетах триває сплячка або "режим месенджера" (листування через електронну пошту або месенджери). Фактично, це не дистанційне навчання, а перехід на самостійну роботу студентів, надсилання завдань порціями, без веб-зустрічей та комунікації.
Як відбувається дистанційне навчання в університетах та чи вплине карантин на їхнє майбутнє? Чому одні виші змогли швидко зорієнтуватися в ситуації, а інші завмерли в "режимі месенджера"? Читайте у статті Євгена Сакала "Виклик, якого не можна не прийняти".