За даними дослідження, найпопулярнішим каналом комунікації учителів і школярів є месенджери – Viber або Telegram. Хоча наприкінці карантину їх популярність серед учнів трохи знизилася на користь інших засобів зв'язку (moodle і teams) та електронної пошти.
А ось батьки досі найбільше віддані цим месенджерам, - 77% їх спілкуються з учителями саме так.
"З одного боку, це зрозуміло, - месенджер допомагає оперативно обмінюватися інформацією. З іншого – прогрес не стоїть на місці, і деякі школи вже підключилися до електронних платформ, які дозволяють батькам листуватися з викладачами, читати їхні коментарі про успішність дітей, бачити оцінки та навчальні плани – які теми вивчали, що задано. Та, очевидно, всі ці досягнення технічного прогресу поки що не стали популярними. І не лише через бажання чи небажання батьків, а й через те, що цими інструментами користуються переважно приватні навчальні заклади або просунуті ліцеї та гімназії. А в більшості шкіл залишаються старі дідівські методи – паперові виписки з оцінками і щоденники", - зазначає оглядач.
Щодо онлайн-платформ, на основі яких організується дистанційне навчання, то незаперечним фаворитом на всіх етапах дослідження є ZOOM. Саме за нього як за рятівну соломинку схопилися школи, коли грянув карантин. Як свідчить опитування, під кінець навчального року зросла популярність Google Classroom. І це означає, що педагоги поступово опановують інструментарій дистанційного навчання.
"А от сайт школи допомагає в дистанційному навчанні лише третині респондентів. Мабуть, навчальним закладам варто замислитися над тим, що сайт – це не лише "товар лицем" і фотозвіти з різних заходів, а й можливості для комунікації шкільної спільноти", - зауважує автор.
Як в Україні працює дистанційна освіта, з якими плюсами та мінусами щоденно стикаються вчителі, школярі та їх батьки, читайте у статті Оксани Онищенко "За дверима "дистанційки"" для ZN.UA.