Інвестиції компанії lifecell у забезпечення інфраструктури альтернативними джерелами живлення з осені 2022 року досягли майже 1 млрд грн. Проте нові вимоги Держспецзв'язку компанія оцінює як "украй складні". Пресслужба lifecell повідомила, що компанія підтримує необхідність забезпечення безперервності зв'язку для абонентів, особливо під час війни, і намагається покращити ситуацію з автономним живленням обладнання. Водночас lifecell аналізує нові умови та терміни, встановлені в розпорядженні НЦУ, які є дуже складними для виконання, повідомляє Інтерфакс-Україна.
На сьогодні більше половини всіх базових станцій lifecell в Україні (понад 5 тис.) обладнано новими літієвими батареями. Ці батареї можуть підтримувати роботу станцій до 4-8 годин за відсутності стаціонарного живлення та помірного навантаження на мережу, заряджаючись при цьому в кілька разів швидше.
Однак, ресурсу батарей вистачає на різну тривалість часу, залежно від часу між знеструмленнями в конкретній місцевості. Наприклад, якщо електроенергія відсутня протягом 10 годин, а потім є лише 2 години перед наступним відключенням, батареї просто не встигають повністю зарядитися. Також на це впливають кількість активних абонентів та погодні умови, які впливають на виснаження батарей через споживання електроенергії системами охолодження.
Ще близько 1,7 тис. базових станцій lifecell забезпечені альтернативним енергопостачанням за допомогою генераторів. Проте генератори також мають свої обмеження: потрібне постійне обслуговування, і не кожну базову станцію можна живити від генератора, особливо у містах зі щільною забудовою, де базові станції розташовані на дахах будинків. Компанія lifecell, третій за величиною оператор мобільного зв'язку в Україні, продовжує працювати над покращенням автономного живлення свого обладнання для забезпечення надійного зв'язку.
Як повідомлялося раніше, експерти вважають, що відключення світла, спричинені ракетними ударами Росії по українській критичній інфраструктурі, можуть залишити українців без зв’язку та інтернету, тож провайдери і мобільні оператори завчасно розпочали підготовку до важкого сезону. Мобільні оператори та інтернет-провайдери весь час заявляють, що роблять усе необхідне для підготовки до можливих знеструмлень.