Законом передбачена комплексна реформа системи охорони здоров'я для створення мережі державних та комунальних установ.
При цьому у відповідності зі статтею 49 Конституції України, існуюча мережа державних і комунальних закладів охорони здоров'я не може бути скорочена і державні і комунальні заклади охорони здоров'я будуть залишатися у державній та комунальній власності.
Законом уточнено особливості організаційно-правового статусу закладів охорони здоров'я, їх класифікація, вимоги до установчих документів та управління;
встановлено спрощений порядок реорганізації закладів охорони здоров'я, зокрема порядок переоформлення ліцензій, інших дозвільних документів;
встановлено ряд стимулів, у тому числі фінансових, для реорганізації закладів охорони здоров'я;
врегульовані особливості укладання трудових контрактів з керівниками закладів охорони здоров'я;
уточнені можливі джерела фінансування надання медичної допомоги закладами охорони здоров'я.
Законом також врегульовано окремі питання, пов'язані з договорами про медичне обслуговування населення. Договори про медичне обслуговування населення будуть полягати у відповідності зі спеціальним порядком, затвердженим Кабміном, який замінить процедури державних закупівель.
Зміна основного виду діяльності державного та комунального закладу охорони здоров'я по медичному обслуговуванню населення (медична практика) у зв'язку зі зміною його організаційно-правової форми забороняється.
Як писало ZN.UA, Міністерство охорони здоров'я 15 березня представило свій законопроект, що стосується медичної реформи і вимагає його затвердження Верховною Радою до 16 травня. Чиновники МОЗ позиціонують свій законопроект "Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів" як ключовий документ в процесі реформування галузі.
Детальніше про проблеми запуску реформи охорони здоров'я читайте в статті Ольги Скрипник "Медична реформа і ультиматум МОЗ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".