За словами автора, чиновники МОЗ позиціонують свій законопроект "Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів" як ключовий документ в процесі реформування галузі. Щоб привернути увагу до проекту, керівництво МОЗ вдалося до дуже активного піару.
"Для в.о. міністра підготували текст, який, судячи з розставлених акцентів, має вразити всіх одночасно - медичну спільноту, пацієнтські організації, експертів. І навіть депутатів - бо якщо вони не затвердять законопроект у зазначений термін - реформи не буде. Дедлайн, як для ухвалення державного акта, що має відношення до більшості населення країни, поставили жорстко: законопроект з'явився 15 березня, а затвердити його Мінздоров'я вимагає до 16 травня", - йдеться в статті.
Виконуючий обов'язки міністра Уляна Супрун, як вказує автор, стверджує, що якщо закон не буде прийнято до 16 травня, то наступна можливість впровадити реформу медицини випаде приблизно в 2021-2022 роках. Глава МОЗ переконана, що запропонована в законі модель фінансування, розроблена спільно з ВООЗ, не має альтернатив.
Скрипник, в той же час вказує, що Команда Супрун, мабуть, перша і єдина серед реформаторів, що зв'язує фінансування охорони здоров'я з податками, які сплачують громадяни. МОЗ, при цьому, виступає за введення медичного страхування, однак запропонований метод його введення викликає гострі дискусії, оскільки "страховкою" просять вважати кошти, що виділяються на медицину з бюджету.
У законопроекті, як зазначає автор, немає відповіді на питання, за рахунок чого буде фінансуватися медична інфраструктура і оновлення апаратури, а також виплачуватися зарплата медикам та техперсоналу. Не поділяють оптимізму авторів законопроекту і пацієнтські організації.
За словами Скрипник, запуск реформи передбачає вирішення ще цілої низки питань, не пов'язаних зі схваленням закону народними депутатами.
"Уся річ тільки в парламенті? Все інше, слід думати, вже готове. А список немаленький. Реєстри пацієнтів, реєстри лікарів, протоколи лікування, тарифи на медичну допомогу в розрізі основних нозологій, а також вартість дорогих обстежень і високоспеціалізованих операцій, вартість медичної допомоги вдома, візитів до паліативних хворих, реабілітації тощо. Уже підготовлено Державний гарантований пакет медичної допомоги? Розроблено маршрути не тільки для хворих, а й для грошей, які за ними ходитимуть?", - задається питанням оглядач.
Автор також сумнівається в тому, що Рада зможе затвердити законопроект до дати, названої МОЗ.
"Навіть той, хто не знає тонкощів перетворення законопроекту на закон, розуміє, як багато узгоджень і бюрократичних процедур він має пройти. На сайті парламенту легко знайти графік пленарних засідань. У квітні депутати працюватимуть під куполом лише 2 тижні, точніше - 8 днів. Після тривалих канікул вони повернуться до сесійної зали у середині травня. Думаєте, наші народні депутати все кинуть, щоб затвердити законопроект до тієї дати, яку вказала в.о. міністра Супрун?", - підсумовує вона.
[Article_attached position = "2"]
Детальніше про проблеми запуску реформи охорони здоров'я читайте в статті Ольги Скрипник "Медична реформа і ультиматум Мінздоров'я" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".