Найбільша українська авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) може позбутися своїх літаків Ан-148. Як стало відомо, два з них будуть передані державіакомпанії "Україна", що обслуговує перших осіб держави, ще один - у користування розробнику - держпідприємству "Антонов".
Три незалежних джерела розповіли, що в уряді вирішили передати два літаки Ан-148 з кодом UR-NTC і UR-NTD державній авіакомпанії "Україна". А літак з кодом UR-NTA буде віддано у користування його розробнику та виробнику ДП "Антонов" "для демонстраційних цілей", пише "Коммерсантъ-Украина".
"Це питання стояло на порядку денному засідання Кабміну 26 червня. Мені невідомо, чи було прийнято це рішення, проте я не думаю, що хто-небудь міг бути проти", - зазначило джерело, близьке до Кабміну. На сайті уряду відповідний нормативний документ поки не опубліковано.
Інше високопоставлене джерело в ДП "Антонов" підтвердило, що "принципово це питання вже вирішено, і літаки в цьому році будуть передані "Україні"".
У прес-службі ДП "Антонов" та авіакомпанії МАУу п'ятницю не змогли прокоментувати це питання. Однак джерела в обох компаніях знають про ініціативу Кабміну. Зв'язатися з представниками ДАК "Україна" не вдалося.
МАУ почали літати на регіональних Ан-148 у кінці 2011 року, до цього судна експлуатував "Аеросвіт". МАУ беруть ці літаки в мокрий лізинг - екіпаж і борттехніку надають "Авіалінії Антонова" (авіакомпанія підконтрольна ДП "Антонов").
У МАУ і "Антонова" виникали розбіжності під час спільної експлуатації Ан-148, нагадує експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк. Так, в авіакомпанії не завжди були задоволені роботою літаків - нова і несерійна техніка, як правило, вимагає більшого часу на обслуговування через так звані "дитячі хвороби".
У свою чергу "Антонов" довго не міг домогтися своєчасної виплати лізингових платежів. У квітні цього року Господарський суд Києва задовольнив позов про стягнення з МАУ 13 млн грн боргу на користь "Антонова" і Мінпромполітики. Позов подавала прокуратура Центрального регіону України з нагляду над дотриманням законів у військовій сфері. У період з січня по грудень 2012 року авіакомпанія заборгувала "Антонову" за оренду Ан-148 18,6 млн грн. У підсумку всі кошти розробнику були виплачені.
Джерело, близьке до "Антонова", стверджує, що Кабмін забирає літаки МАУ не через борги.
За словами співрозмовника, рішення уряду правильне з точки зору іміджу. "Це недобре, коли перші особи держави літають на старих Ту-134 і Іл-62. Ця техніка застаріла і не відповідає сучасним вимогам безпеки. ... Важливо, щоб представники держави літали на вітчизняній техніці, показуючи тим самим, що у країни є і працює авіапромисловість. Наші літаки потрібно рекламувати".
"У планах компанії літати на цих літаках до кінця літа, оскільки зараз високий сезон",- говорить джерело, знайоме з ситуацією в МАУ. !zn
Читайте також:
Держава витратить на аеропорти 13,5 млрд грн, а потім приватизує