«Обозреватель» закидає бізнесмену Фуксу спробу рейдерського захоплення – звернення

03 березня, 2021, 18:30 Роздрукувати
Відправити
Відправити

У виданні побоюються повторення долі телеканалу ZiK, перетвореного Козаком на ще один майданчик для ретрансляції російської пропаганди.

«Обозреватель» закидає бізнесмену Фуксу спробу рейдерського захоплення – звернення
© Обозреватель

Редакція інтернет-видання «Обозреватель» звинувачує бізнесмена Павла Фукса в спробі рейдерського захоплення видання. Для захисту від атак редакція публічно звернулася до президента Володимира Зеленського, колег-журналістів, правозахисників і народних депутатів, а також в РНБО, диппредставництва демократичних держав і Вищу раду правосуддя.

Видання пов'язує спробу захоплення з публікацією матеріалів про схеми олігарха, який працював і в Україні, і в Росії.

Публікації виходили упродовж декількох років і стосувались, зокрема: плану «мирного врегулювання» в Донбасі на умовах Росії; отримання контролю над нафтогазовою галуззю країни, яка раніше «належала» оточенню Януковича; спроб отримати від Київського метрополітену 2 млрд гривень штрафу заднім числом.

«Протягом двох років ми збирали інформацію про те, чиї борги скуповував Фукс, як йому діставались підприємства, за що його заочно заарештували в Росії, чи дійсно у нього залишилися зв'язки з російськими спецслужбами», - йдеться у зверненні.

У відповідь Фукс подавав до суду на видання і виграв процес. Редакція «Обозревателя» з рішенням суду не згодна, але не може виконати його - ані сам бізнесмен, ані його юристи не надали реквізити, не звернулись до виконавчої служби, як це прийнято у таких ситуаціях.

Тепер юристи бізнесмена намагаються довести в Господарському суді Київської області, що компанія-видавець ТОВ «Золота середина» не здатна заплатити призначену судом компенсацію, домагаючись її банкрутства і блокуючи будь-яку можливість виконати рішення суду, стверджують журналісти. За їхніми даними, війна з виданням коштувала Фуксу 2 мільйони доларів, які той має намір отримати назад.

На думку редакції, інтерес Фукса до видання також пояснюється санкціями проти телеканалів ZiK, NewsOne і «112 Україна», формальним власником яких був народний депутат Тарас Козак (ОПЗЖ), а фактичним - голова політради партії Віктор Медведчук.

Телеканали, які потрапили під санкції, були ретрансляторами російської пропаганди в Україні, і їх закриття «зв'язало руки» проросійським політикам.

Нагадаємо, купуючи ZiK у Петра Димінського, Козак планував розширити мовлення роспрапаганди на україномовну аудиторію. Більшість журналістів і топ-менеджерів звільнились на знак протесту проти зміни редакційної політики з приходом нових власників.

«Фукс відомий своєю близькістю з ОПЗЖ, багато джерел навіть називають його одним з інвесторів Оппоблока. Після відомого рішення РНБО про санкції щодо трьох медведчуківських каналів, проросійському лобі, судячи з усього, знадобилося оновити портфель медійних активів», - додається у зверненні.

Редакція «Обозревателя» просить Раду нацбезпеки і оборони звернути увагу на ще одну загрозу інформаційному ринку, що виходить «від п'ятої колони і недореформованої судової системи країни». «Напівзаходи не допомагають, потрібно діяти до кінця», - підсумовують журналісти.

Читайте також: Телеканали Медведчука були "інструментом політичних операцій" в Україні – Ткаченко

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський своїм указом ввів у дію рішення РНБО про накладення п'ятирічних санкцій на телеканали ZiK, NewsOne, «112 Україна» та їх формального власника – члена парламентської фракції ОПЗЖ Тараса Козака. Під санкціями також опинилися літаки Козака і Віктора Медведчука, на які вони регулярно літали в Москву в обхід заборони на пряме авіасполучення з РФ.

Санкції передбачають блокування активів, економічної і фінансової діяльності, анулювання ліцензій. Підставою для санкцій стала причетність компаній Козака до закупівель вугілля в ОРДЛО, що розцінюється як фінансування тероризму.

19 лютого РНБО ввела санкції проти 19 компаній, п'яти росіян і трьох громадян України: Віктора Медведчука і його дружини Оксани Марченко, а також Наталії Лавренюк – фактичної дружини Тараса Козака. Підставою для санкцій проти Марченко і Лавренюк стало те, що їм належить нафтопереробний завод у РФ, що постачає продукцію терористичним угрупованням «ДНР» і «ЛНР».

РНБО також ініціювала повернення державі ділянки газопроводу «Самара - Західний напрямок», який у 2017 році перейшов у власність Медведчука.

По матерiалам: Обозреватель / Підготував/ла : Ольга Чекис
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК