Зазначається, що проектом закону передбачено встановлення протягом 2018-2019 року мінімального окладу вчителя на рівні чотирьох прожиткових мінімумів (прогнозних умовах 2018 року – 7048 грн) та мінімального окладу науково-педагогічного працівника на рівні, що перевищує 25 відсотків найнижчого посадового окладу педагогічного працівника (8810 грн). На це, як зазначається, протягом наступних двох років потрібно близько 87 млрд грн.
Крім того, законопроект передбачає введення доплати до посадового окладу вчителям у розмірі 20 відсотків за добровільну сертифікацію. У міністерстві підкреслюють, що якщо взяти третину співробітників, то на доплати знадобиться ще 5 млрд грн.
"Також фінансово не забезпечене створення Національного агентства кваліфікацій, центрів сертифікації вчителів, збільшення термінів навчання молодших бакалаврів, підвищення доплат за науковий ступінь, фіксоване встановлення обсягів витрат на підвищення кваліфікації вчителів і багато іншого. На це необхідно додатково близько 10 млрд грн", – вказується в документі.
При цьому, фіксується норма щодо забезпечення асигнувань на освіту в розмірі не менше 7% від ВВП, що вимагає не менше 40 млрд грн додаткових бюджетних коштів.
У Міністерстві фінансів підкреслюють, що ресурси на реалізацію законопроекту не закладено також у межах витрат, визначених в Основних напрямках бюджетної політики на 2018-2020 роки, затверджених Кабміном.
"Ураховуючи вищенаведене, проект закону України "Про освіту", підготовлений Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти до другого читання, не може бути підтриманий Міністерством фінансів України, як такий, що фінансово не забезпечений, та не відповідає вимогам Конституції України, Бюджетному кодексу України та Основним напрямам бюджетної політики на 2018-2020 роки, схваленим Кабінетом міністрів України", – зазначається в документі.
Детальніше про проект нового рамкового закону про освіту читайте в статті Оксани Онищенко "Енергійно крокуємо чи хворобливо кульгаємо?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".