Детективи Національного антикорупційного бюро (НАБУ) під процесуальним керівництвом Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП) оголосили трьом особам підозру у зловживанні службовим становищем і привласненні 13,03 мільйонів гривень коштів ДП "Конотопський авіаремонтний завод "Авіакон", повідомляє прес-служба НАБУ.
За даними слідства, у 2014 році на той час директор держпідприємства, його заступник і комерційний директор приватної офшорної компанії організували дві закупівлі паливних баків вертольотів для потреб ДП "Авіакон". За попередньою змовою осіб, закупівлі проводилися за завищеними цінами.
Так, у березні 2014 року посадовці ДП "Авіакон" уклали з приватною компанією Westan Group Associates Ltd, зареєстрованою на Карибських островах (Чарлстаун, Сент-Кіттс і Невіс), договір на поставку 12 паливних баків для вертольотів вартістю 288 тисяч доларів.
Згодом з відома керівництва держпідприємства приватна Westan Group Associates Ltd уклала договір із грузинською компанією-виробником на виготовлення 12 паливних баків. Проте їхня ціна виявилася вдвічі меншою – лише 144 тисячі доларів.
За схожою схемою було "відпрацьовано" ще один контракт у травні 2014 року, коли ДП закупило 85 паливних баків тієї ж грузинської компанії-виробника за 2,04 мільйони доларів проти 1,02 мільойнів.
Дії колишнього директора держпідприємства та його екс-заступника, а також комерційного директора приватної офшорної компанії, кваліфіковано за ч.2 статті 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем).
Досудове розслідування за вказаними фактами детективи НАБУ розпочали у 2016 році. Підозрюваним загрожує від п'яти до восьми років за ґратами з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
На думку експертів, на організацію серійного виробництва українського вертольота МСБ-2 потрібен лише мільярд гривень. Реалізація такого проекту може заощадити, за найскромнішими підрахунками, майже 100 мільйонів доларів на закупівлі півсотні вертольотів аналогічного класу за кордоном.
Докладніше про проблеми українського вертольотобудування читайте в матеріалі Дмитра Менделєєва "Блекаут українського авіапрому..." у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".