Мовний омбудсмен пояснив що робити, якщо вас відмовилися обслуговувати українською

Поділитися
Мовний омбудсмен пояснив що робити, якщо вас відмовилися обслуговувати українською © Соцмережі
В цьому випадку існує певний порядок дій.

З 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування має перейти на українську мову. Про порядок дій у випадку відмови обслуговувати клієнта українською мовою, розповів уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

Перш за все мовний омбудсмен радить спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою, а в разі відмови – звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.

У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно:

  • Зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
  • Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого.

Кремінь зазначив, що у скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Мовний омбудсмен рекомендує також додати докази на підтвердження.
Така скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
"Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення", – додав Кремінь.

⚠⚠⚠Як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене: 1️⃣Спробувати владнати...

Опубликовано Уповноважений із захисту державної мови Вторник, 12 января 2021 г.

Нагадаємо у середу, 16 січня, вступає в силу стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Відповідно до закону, відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Тому, всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Це стосується не тільки сфери торгівлі, а й освітніх послуг (в тому числі гуртків та секції), медичного обслуговування та надання соціальних послуг.

Згідно закону, українською повинна подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуваннях, квитках, меню і т.д. При цьому інформація українською про товари і послуги може дублюватися і іншими мовами.

Згідно із законом, уразі порушення суб’єктом господарювання права громадян обслуговуватись українською, мовний омбудсмен або його представник складає акт та оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів.

За повторне протягом року порушення вимог закону, суб'єкт господарювання буде змушений сплатити штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 6800 грн).

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі