на даний момент оформлення гуманітарного вантажу, який ввозиться в Україну, відбувається не на місяці, а за 7-10 днів, а на оформлення допомоги безпосередньо для військових - 1-2 дні.
Про це в інтерв'ю DT.UA заявив міністр соціальної політики та праці Павло Розенко.
Раніше, за словами міністра, на це йшли місяці.
"Я стою на роздоріжжі. З одного боку, в нинішніх умовах допомога повинна оформлятися миттєво. З іншого - є реальні приклади зловживань на митниці. Але якщо разом зі слідчими органами ми будемо перевіряти кожен контейнер і оглядати кожен ящик, то процедура оформлення гуманітарки впаде в колапс", - сказав міністр.
За його словами, подібні випадки в Україні вже були - і під виглядом боротьби з контрабандою легальна гуманітарна допомога для інвалідів, ветеранів, лежачих хворих стояла на кордоні по чотири місяці.
Доходило до того, що рішення про визнання гуманітарними різдвяні подарунки для дітей-інвалідів приймалося у березні.
Однак у міністра, за його словами, "немає повноважень перевіряти кожен контейнер". І тому можливі махінації на гуманітарному вантажі залишаються актуальною проблемою.
Туманні ж формулювання "Тимчасового порядку здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів і вантажів уздовж лінії зіткнення в межах Донецької та Луганської областей" від 22 січня, підписаного першим заступником керівника АТО А. Сірським, за яким однією з підстав для відмови у видачі дозволів є наявність інформації про те, що гуманітарний вантаж може бути використаний терористичними організаціями, дають додаткові можливості для зловживань.
"Для мене взагалі велике питання - на яких підставах цей порядок був затверджений, - заявляє Розенко. - Наше міністерство свої заперечення з цього приводу офіційно відрядило. Будемо сподіватися, що здоровий глузд переможе, і наші зауваження будуть враховані".
Як відомо, гуманітарка - поле для величезної кількості корупційних схем і зловживань у всі часи і при всіх міністрах. Відомо, що за "очищення" комерційних вантажів спеціально створені благодійні фонди раніше отримували по 40 тис. дол. відкату за контейнер. Зараз, у часи валютного хаосу - по 25 тис. Таких контейнерів могло бути 200-300 у день. З іменами деяких депутатів пов'язані по 10-12 комерційних компаній, які ввозять в Україну липові "гуманітарні" вантажі. І однією з головних ланок цього корупційного ланцюга завжди було Мінсоцполітики на чолі з міністром.
Попередні спроби припинити цю практику приводили до того, що процедура оформлення гуманітарних вантажів впадала в колапс.
Читайте повністю інтерв'ю Алли Котляр та Юлія Самаєвої Павлом Розенком: "Не треба обманювати суспільство".