Експерти підрахували освітні втрати українських школярів через карантин

Поділитися
Через низьку якість освіти та пандемію коронавірусу учні можуть втратити понад три роки якісного навчання.

Карантинні обмеження, як реакція на епідемію коронавірусу, можуть суттєво вплинули на якість освітнього процесу в нашій країні та поглибити системні проблеми з доступом до освіти.

Історично в Україні 2,8 років навчання марнуються через низьку якість освіти. За даними Світового банку, залежно від сукупної тривалості карантину ці втрати можуть збільшитись на 0,3-0,9 років шкільного навчання, йдеться в аналітичному огляді ГО «Ініціатива ХОЛОН».

«Найбільше постраждали діти, які й до епідемії мали ускладнений доступ до якісної освіти: навчаються у сільських школах, не мають гаджетів та (або) доступу до інтернету», - наголошує співавторка огляду, експертка з питань освіти і колишня очільниця МОН Анна Новосад. Так, 35% учнів у гірських районах Івано-Франківської області не мали інтернету для дистанційного навчання.

Проблеми з доступом до навчання також мали діти з особливими освітніми потребами, та ті, хто навчаються в спеціальних школах. Під удар потрапили й учні початкових класів, які не могли відвідувати школи та не мали уроків у межах Всеукраїнської школи онлайн, котрі охоплювали лише авдиторію середньої і старшої школи.

«Фактично, освітою  дітей 1–4 класів займалися батьки», - наголошує Новосад.

Активісти ініціативи також підготували стратегію компенсації втрачених знань. Що варто зробити:

  • Завчасно оприлюднити варіанти проведення ЗНО у 2021 році, зберігши передбачене законодавством право на справедливе та об'єктивне оцінювання;
  • Якнайшвидше затвердити рішенням уряду порядок використання коштів субвенції на заходи, спрямовані на боротьбу з COVID-19 та її наслідками.
  • Розширити Всеукраїнську школу онлайн на класи початкової школи, принаймні на 3 та 4 класи.
  • Надати школам більше фінансової автономії, щоб вони були мобільніші у своїх діях, зокрема під час закупівель потрібних їм засобів.
  • Забезпечити школи доступом до інтернету там, де його немає або швидкість є недостатньою.
  • Активно продовжувати втілення Нової української школи на рівні базової та старшої школи, зокрема з урахуванням нових навчальних технік, що були опановані під час змішаного навчання.

«Дзеркало тижня» системно відстежує ситуацію з освітою в Україні. Від початку карантину багато матеріалів ми присвячуємо дистанційному навчанню, цифровізації освіти та реформуванню середньої і вищої школи.

Як технології змінюють освіту, читайте у статті Максима Сундалова «З паперу— в цифру, з класів — в онлайн». Які зміни пропонує проєкт Типового навчального плану для 5–9 класів, розповідає Володимир Онацький у матеріалі «Як навчатимуться старшокласники завтра». Чому вкладення державних і місцевих бюджетних коштів у освіту мають підвищувати її якість, а не направлятись на ремонт фасаду і класів, пояснює Анатолій Ткачук у матеріалі «Інвестиції в освіту чи в асфальт?».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі