Україна планує запропонувати концесійні проекти в сфері дорожнього будівництва, а також ввести платні траси, щоб привернути інтерес приватних інвесторів, у тому числі, зарубіжних, повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю Bloomberg.
Зокрема, новий маршрут навколо Києва, а також траса Київ-одеса можуть бути серед найбільш цікавих, сказав він.
Омелян очікує, що Верховна Рада україни схвалить закон про концесії та стратегія дорожньої мережі буде підготовлена спільно з Світовим банком (СБ) до кінця року або на початку 2017 року. Допомогу в розробці та підготовці закону про концесії надає ЄБРР.
"Ми хочемо максимально лібералізувати наш підхід до тендерів для дорожніх робіт і дозволити іноземним компаніям брати участь в торгах", - сказав він.
Міністр також нагадав, що уряд створює Дорожній фонд, призначений для залучення не менше 40 млрд грн щорічно для ремонту і будівництва доріг. Акцизні збори на паливо, спеціальні мита і штрафи за такі порушення, як перевищення ліміту ваги, будуть генерувати грошові кошти для фонду, пояснив Омелян. В Україні в 12 областях вже встановлені цілодобові пункти габаритно-вагового контролю.
Як писало DT.UA, згідно з даними Світового банку, в Україні з більш ніж 200 реалізованих інвестпроектів лише два - державно-приватні партнерства. Експерти СБ відзначають, що діючі в країні механізми не сприяють залученню міжнародних інвестицій, а підходи до відбору проектів в Україні далекі від кращих світових практик.