"Укравтодор" у нинішніх умовах не має можливості залучати кошти для будівництва платних доріг через державно-приватне партнерство (концесію). Про це в інтерв'ю ZN.UA повідомив голова "Укравтодору" Олександр Малін.
"З цілої низки причин концесію не було реалізовано. Був сумний досвід кількох країн. Суть питання в тому, що основою для розрахунку окупності концесійних доріг є машинопотік. Яким буде потік за 5-10 років - спрогнозувати неможливо. Тому фіксується певний прогноз. І держава гарантує, що якщо потік скоротиться нижче певної позначки, то вона компенсує плату, яку не отримає концесіонер. Угорщина колись пішла на колосальні витрати через те, що прогноз не здійснився", - пояснив Малін.
"В Україні довго йшли до реалізації хоча б одного такого проекту, він вже майже на виході, але його методика не передбачає врахування інтересів інвестора. Що таке концесія для того, хто дає на це гроші? Побудувати дорогу для того, у кого гроші є, - це не самоціль. Самоціль - отримати прибуток на вкладені гроші", - зазначив він.
"Ми повинні бути зацікавлені, щоб концесіонер підтвердив свою спроможність фінансувати проект. І якщо інвестор підтверджує, скажімо, кредитними ресурсами банків, то він починає працювати. Більше того, маючи обмежені терміни робіт, інвестор апріорі не найме погану компанію для будівництва доріг. Держава в цьому процесі може здійснювати технічний нагляд. Хоча інвестор, у якого на цій дорозі окупність настане через 20 років, сам зацікавлений будувати якісно, інакше по цій дорозі ніхто не проїде і не заплатить за проїзд", - сказав Малін.
За його словами, "Укравтодор" готується змінити умови концесії: "Половину актів буде скасовано. Ті, хто створював цю систему, настільки її зарегулювали, що ще немає жодної концесії. Але при такій зарегульованості її може ніколи не бути".
Подробиці читайте в інтерв'ю Андрія Чернікова з Олександром Маліним. !zn
Читайте також:
Основні автомагістралі України приведуть до ладу за рахунок західних кредитів
Втрати економіки від неякісних доріг зросли до 55 млрд грн на рік
"Укравтодор" заплатить 9 млн грн, щоб зрозуміти, чому в Україні погані дороги