Влада збирається залучити ресурс державно-приватного партнерства чи концесії до модернізації доріг в Україні.
Про це заявив прем'єр-міністр Микола Азаров на засіданні Кабміну у середу, 13 березня.
"Прийшов час залучити ресурс державно-приватного партнерства чи концесії. Законодавча база для будівництва доріг на нових умовах в Україні створена. Це закони про концесію, рамковий закон про державно-приватне партнерство", - відзначив прем'єр.
Азаров доручив міністру фінансів Юрію Колобову разом з міністром економіки Ігорем Прасоловим, міністром інфраструктури Козаком почати розробку практичних механізмів використання державно-приватного партнерства і концесії на будівництво автомагістралей.
Більш простими словами, державно-приватне партнерство передбачає первинну участь держави, її допомогу, а також залучення коштів приватних інвесторів. При концесії держава, володіючи тими або іншими активами (в даному випадку, автодорогами), віддає їх приватним компаніям у тимчасове використання.
Раніше Азаров заявляв, що для модернізації доріг України потрібно 500 млн грн. За його словами, необхідно створити нову модель фінансування, яка дозволить вкладати в будівництво і ремонт доріг принаймні за 50 млрд грн щорічно протягом 10 років.
Як писало ZN.UA, на думку експертів, стимулювати залучення інвестицій у розвиток інфраструктури України може державно-приватне партнерство. Зокрема, це може бути механізм концесії, при якому держава, володіючи тими або іншими активами, віддає їх приватним компаніям у тимчасове використання.
Втім, попередній міністр інфраструктури Борис Колесніков категорично відкидав будівництво концесійних доріг при нинішньому рівні зарплат. За його словами, "поки середня заробітна плата в Україні не буде досягати 1 тис. дол., ні про які концесії не може бути й мови". !zn
Читайте також:
Концесії доріг Україні не бачити, поки зарплати нижче $1 тис., - Колесніков
Державно-приватне партнерство може активізувати залучення інвестицій