Підприємець-мільярдер Ілон Маск погодився купити Twitter Inc. за 44 мільярди доларів, проведення угоди має всі шанси стати найбільшим придбанням в історії технологій. Інвестори отримають $54,20 за кожну акцію Twitter, якою вони володіють, підсумкова сума угоди становитиме $44 мільярди, йдеться в заяві компанії в понеділок.
Маск, один із найпопулярніших користувачів Twitter з понад 83 мільйонами підписників, почав накопичувати частку близько 9% у січні. У березні він посилив свою критику Twitter, стверджуючи, що алгоритми компанії упереджені, а стрічки переповнені автоматизованими небажаними повідомленнями. Він також припустив, що зростання користувачів Twitter було роздуто ботами. Відкинувши запрошення приєднатися до ради компанії, 14 квітня він запропонував зробити Twitter приватним, сказавши, що "зробить платформу бастіоном свободи слова", і зробив інші натяки на зміни, які він внесе як власник, пише Bloomberg.
Ідеї перейшли від практичних – скажімо, дозволити користувачам редагувати твіти та боротися з розповсюдженням ботів – до незвичайних, таких як пропозиція перетворити штаб-квартиру компанії в Сан-Франциско на притулок для бездомних.
«Свобода слова є основою функціонуючої демократії, а Twitter – це цифрова міська площа, де обговорюються питання, життєво важливі для майбутнього людства», – сказав Маск у заяві в понеділок.
Угода була одноголосно схвалена правлінням компанії, і, як очікується, буде завершена пізніше цього року. Згідно з заявою, Маск, найбагатша людина світу, отримав 25,5 мільярдів доларів боргового та маржинального фінансування та надасть близько 21 мільярда доларів власного капіталу для фінансування угоди.
Хоча Маск не окреслив конкретного плану змінити політику Twitter щодо модерації мовлення та вмісту, придбання ним компанії означає, що одна з найбільш гострих проблем Інтернету тепер є його власною.
Дебати навколо свободи слова в соціальних мережах тривають роками – деякі політичні консерватори кажуть, що Twitter, Facebook Meta Platforms Inc. та інші інтернет-компанії мають забагато правил, тоді як ліберали не вважають, що соціальні мережі заходять достатньо далеко, щоб запобігти мові ненависті (hate speech). Це конфлікт, який призвів до численних слухань у Конгресі США протягом багатьох років і до руху за зміну законів США щодо онлайн-контенту.
Перехід на приватний ринок знаменує собою драматичний поворот для компанії. Twitter тепер невід’ємна частина медійного образу політиків, знаменитостей і журналістів, він зайняв своє місце поряд із прихильниками соціальних мереж Facebook і YouTube як стандартний носій нового, більш інтерактивного способу використання Інтернету, який став відомий як Web 2.0.