Останніми роками попит на IT-сферу помітно зростає. Технічні спеціальності стають дедалі популярнішими на ринку праці, а дефіцит кадрів у сфері — загострюється. За даними Спільноти програмістів DOU, на червень 2021 року лише на їхній платформі налічувалося понад дев’ять тисяч вакансій. Виникає кадровий голод. Про це у своєму матеріалі для ZN.UA пише керівник університетської програми GlobalLogic Ukraine Євген Сакало.
Згідно з дослідженням BRDO, продовжує експерт, на IT-ринку щороку бракує 20 тисяч нових спеціалістів.
"Це досить високі показники. При цьому в Україні налічується близько 400 закладів вищої освіти, більшість яких готує IT-спеціалістів. Крім того, в IT часто працюють люди з гуманітарною освітою і так звані світчери (ті, хто має досвід і практику в одній сфері, проте йде працювати в іншу). Статистика свідчить, що сьогодні попит на кадри вдвічі вищий, ніж до початку пандемії COVID-19", - коментує Сакало.
Постає логічне запитання: чому IT-ринок переживає кадровий дефіцит? Виявляється, пояснює експерт, знайти фахівця, який після університету розумітиме відповідні технології та матиме необхідні знання, — завдання вкрай складне. А це означає, що підходи до підготовки IT-фахівців необхідно змінювати.
Загалом освітні програми не встигають за індустрією, викладачі йдуть працювати у приватний сектор, а навчальні інфраструктура та обладнання не відповідають вимогам бізнесу. Ще одна проблема — складнощі в пошуку першої роботи. Причин цього багато, однак найголовніша — відсутність необхідного досвіду, який важко отримати в самому університеті. Всі перелічені фактори є набором причин, що формують кадровий розрив на ринку IT-професій.
Сакало також розповів, що нещодавно Мінцифри і МОН оголосили про утворення робочої групи з питань реформування ІТ-освіти при Міністерстві цифрової трансформації. До її складу увійшли представники Мінцифри, МОН, офісу президента, Верховної Ради, бізнес-асоціацій, ІТ-кластерів та громадських організацій з усієї України. Платформою для розробки став Центр економічного відновлення. Мета діяльності робочої групи — напрацювання пропозицій щодо модернізації системи підготовки ІТ-фахівців та розробка необхідних проєктів нормативно-правових актів.
ІТ-професії стають дедалі популярнішими, але роботодавці скаржаться на брак хороших фахівців. Очевидно, що ІТ-освіту потрібно реформувати, і в МОН та Мінцифри почали працювати над реформою. Які підводні рифи очікують реформаторів, що її гальмуватиме, а що піде на користь — в матеріалі Євгена Сакала «Чи можна реформувати IT-освіту окремо від усієї вищої освіти?»