Вдень працюємо — увечері бенкетуємо

Поділитися
Уявіть: удень ви з колегами, вбравшись у костюми, скажімо, білочок, виконуєте купу кумедних і цікавих завдань...

Уявіть: удень ви з колегами, вбравшись у костюми, скажімо, білочок, виконуєте купу кумедних і цікавих завдань. Увечері, перевдягнувшись у вечірні сукні і смокінги, «гламуруєте» на гала-вечорі. Потім вас розважають танцівниці, фокусники, факіри або, приміром, водний балет. Після цього — відриваєтеся на пінній вечірці під музику модного діджея. А завершується дійство фантастичним феєрверком... І, зауважте, усе викладене вище — аж ніяк не з розряду історій про життя багатих і знаменитих. Це відомо всім, хто знайомий із «чарівним» словом — «МІСЕ».

Англомовну абревіатуру МІСЕ складено з перших букв таких слів: M — Meetings (зустрічі), I — Incentives (заохочувальні поїздки), С — Conferences (конференції), E — Exhibitions (виставки) і Events (події). Тобто передбачається велика програма, до якої входять поїздки зі службовою метою без отримання доходів за місцем відряджання, поїздки з метою проведення переговорів; інсентив-тури (заохочувальні поїздки), конференції, семінари; участь у виставках, ярмарках, а також подієві поїздки.

Дуже поширена хибна думка, нібито батьківщина інсентив-туризму — США. На думку ж більшості серйозних дослідників, цей «заохочувальний» спосіб проводити час уперше в масовому порядку почали практикувати в Японії близько 50 років тому. Неважко здогадатися, що фундамент сучасної корпоративної етики міг бути закладений лише в Азії, де традиційно не стільки працюють, скільки служать. Втім, в Америці і Європі досить швидко запозичили і розвинули корисний досвід.

Ні для кого не секрет, що жителі Країни вранішнього сонця мало не поголовно заражені трудоголізмом. Але «хворим» прописані дуже ефективні ліки: японські службовці — одні з найбільш високооплачуваних у світі.

Кілька останніх років і в Україні, як у всьому світі, зростає попит на послуги у сфері корпоративних та інсентив-заходів. Керівники компаній широко використовують різні види навчання, заохочення і стимулювання своїх співробітників або дилерів.

Можливість узяти участь в інсентив-поїздці — один із найкращих стимулів для досягнення високих результатів у роботі, що дуже позитивно позначається на результатах діяльності компанії в цілому. За даними останніх досліджень, кожний долар, вкладений в організацію інсентив-туру, багаторазово повертається. Тому інсентив-туризм розглядається компаніями як надзвичайно результативний інструмент мотивації персоналу і працівників дилерської мережі, а також створення позитивного образу фірми серед її клієнтів.

Одне з основних завдань інсентив-турів — так званий team building, перетворення співробітників компанії на однодумців, об’єднаних командним духом. Особливо це важливо для корпорацій, чиї співробітники працюють у багатьох містах: вони повинні добре розуміти один одного і сповідувати загальні корпоративні цінності. Інсентив дає можливість ознайомити учасників заходу з новими продуктами і стратегіями компанії. До того ж — це й знайомство з історичними і культурними визначними пам’ятками, відпочинок, можливість пережити справжні пригоди.

Не менш ефективні й туристичні заходи суто ділового формату — семінари, конференції тощо. Втім, слово — учасникам ІІ Міжнародного торгового саміту «Зернові та олійні», який нещодавно організувала компанія TEZ TOUR у Туреччині.

— Ми завжди беремо участь у всіх найважливіших фахових форумах, які проходять в Україні і за кордоном, — каже голова правління Зерноторговельної компанії «Олсідз Україна» Любомир Мудрич. — І це абсолютно виправдано. У нас є аналітичний відділ, який прораховує ефективність такого роду заходів як із маркетингового, так і з економічного погляду. Нові бізнес-контакти, реклама, самореклама, підтримка стосунків із давніми партнерами — переоцінити важливість таких самітів складно.

— Ці заходи добрі тим, що за дуже короткий час дають можливість познайомитися великій кількості людей, — доповнює президент Української зернової асоціації Володимир Клименко. — Ми постійно разом, нас ніщо не відволікає від максимально плідної роботи і спілкування. Ні для кого не секрет, що дуже багато чого будується саме на особистих контактах, які легко зав’язуються на подібних форумах.

Що ж до географії MICE-туризму, то, за словами начальника відділу бізнес- і корпоративних проектів компанії TEZ TOUR Марини Савкіної, вона дуже широка. Щоправда, на цей момент найпопулярнішими безвізовими країнами є Туреччина і Єгипет, оскільки нерідко склад учасників заходу змінюється аж до самого вильоту. Досить важливий чинник — територіальна близькість цих держав: дві-чотири години льоту, і офісні працівники опиняються в неформальній обстановці на березі моря.

Як показує практика, сьогодні в Україні найбільшим попитом із МІСЕ-продуктів користується поєднання конференцій з інсентив-програмою. Такий «дует» замовляє близько 40% клієнтів. На другому місці — власне інсентив (30%), на третьому — власне конференції (15%).

Головними споживачами — приблизно 80—90% — МІСЕ-продукту є фармацевтичні компанії. За ними зі значним відривом ідуть ІТшники і компанії, які займаються мережевим маркетингом. Бюджет МІСЕ-заходів може бути різним і коливатися від порівняно невеликих сум до мільйонів доларів.

— Кожний турист, як і групи туристів, повинен перебувати під постійним контролем як відправника, так і сторони, яка приймає, — переконаний комерційний директор компанії TEZ TOUR Аркадій Маслов. — Досить важливо мати і гарантовані блоки місць у готелях (так званий комітмент), які дають змогу підтверджувати до 100 номерів одночасно в одному готелі навіть у «високий сезон». Плюс велика кількість власних рейсів в усіх напрямках, а за необхідності — можливість організувати окремий чартерний рейс для великої групи. Тобто турфірма повинна не просто пропонувати корпоративним клієнтам повний цикл послуг — від стадії планування і розробки концепції до реального втілення, — а й мати у своєму розпорядженні необхідні для цього потужності. Підготовка МІСЕ-заходу — справа тривала (може забрати від кількох місяців до кількох років), копітка, яка потребує найвищого професіоналізму менеджерського складу. Оскільки у процесі роботи над проектом потрібно врахувати в буквальному значенні слова всі деталі. Аж до того, які ручки чи олівці мають лежати на столах учасників конференції, або скільки часу знадобиться, щоб із пункту А доїхати в пункт Б.

Прикро одне: корпоративним туристам із Києва, Донецька, Дніпропетровська etc. їхати в МІСЕ-тур, скажімо, в Анталію, з усіх боків набагато вигідніше, ніж у наш Крим. Немає в нас поки що ні достатньої кількості відповідним чином «нафаршированих» готелів, ні розвиненої супутньої туристичної інфраструктури. Мало того, той самий інсентив-тур для 500 українців на середземноморському узбережжі Туреччини обійдеться дешевше, ніж аналогічний захід, організований на ПБК для меншої в десять (!) разів кількості учасників! Як таке може бути, у голові не вкладається. Доведеться звертатися до економістів. До речі, ніхто найближчим часом не збирається на який-небудь семінар чи конференцію?..

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі