Ще б не цікава — із майже 61,5 мільйона іноземців, які побували в країні минулого року, близько 6,5 — українці. (Йдеться як про тих, хто приїздить на один день, так і тих, хто провів у Польщі хоча б одну ніч. Між іншим, іноземець, котрий залишився в країні на ніч, незалежно, у готелі він зупинився чи у друзів, вважається туристом.) У «табелі про ранги» приїздів українці посідають третє місце, поступаючись лише німцям і чехам. Що стосується власне туризму, то, за оцінками польського Інституту туризму, із 15 млн. гостей, котрі відвідали країну 2001 року, ми на другому місці (3,08 млн. чол.). До речі, цікава простежується тенденція: при суттєвому зниженні кількості приїжджаючих у справах, з метою купити щось і в службових цілях, зменшення числа туристів незначне. Попри те, що загальна кількість іноземців, які відвідали Польщу, знизилося до 86,2% порівняно з 2000 роком.
Намагаючись пробудити інтерес до власних визначних пам’яток, ми розуміємо і поважаємо подібне бажання і наших сусідів. У 1999—2000 рр. у Польщі почали модернізувати туристичну галузь — для оптимальної реалізації стратегічних цілей туристичної політики держави. Керівництво галуззю і координація діяльності Польської туристичної організації було доручено міністру економіки. У міністерстві економіки створили департамент із питань туризму.
Одне із завдань Торгово-економічного відділу Посольства Республіки Польща в Україні — просування польських товарів і послуг на наш ринок. Із нинішнього року в цьому списку — туризм. Причому стратегія дій серйозна, включає поточний маркетинговий аналіз ринку туристичних пропозицій, внесення польського турпродукту в каталоги українських туроператорів, збір інформації, проведення міжнародної конференції в Польщі і співробітництво в цьому питанні з журналістами, повідомив торговий аташе Лех Дземашкевич.
Культурний потенціал Польщі, різноманітне і збережене, навіть унікальне, навколишнє середовище, транзитне розміщення, добре налагоджена мережа повітряного і залізничного сполучення з Європою й світом, динамічний розвиток сектора туристичних і навколотуристичних послуг — усе приваблює туристів. Це розуміють і закордонні інвестори, котрі вклали 618 млн. дол. у готелі й ресторани.
Пропозиції з Польщі є в каталогах близько 20 туристичних агентств, котрі працюють на українському ринку. Чи зацікавить це туристів, покаже час і... сприятливий візовий режим. Напередодні запровадження в’їзних віз у Польщу, працівники Торгово-економічного відділу Посольства Республіки Польща в Україні запевнили нас, що докладуть усіх зусиль, аби візовий режим для туристів був максимально спрощений.
Свідченням того, що туристів у Польщі чекають, було прохання обнародувати телефон безпеки для іноземних туристів, які перебувають у Польщі, уведений Польською туристичною організацією, головною комендатурою поліції та міністерством економіки: 0 800 200 300 (безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонних апаратів),
(+4822) 601 55 55 (платні дзвінки, з’єднання з будь-якого телефону). Телефонувати можна щодня, із 8.00 до 24.00 до 31 жовтня 2002 р.
Здається, нині, після стількох років човниково-мішечних поїздок, можна буде повернутися до початкового значення слова «туризм». І ще суттєво. «Туризм допоможе молоді наших країн познайомитися і краще пізнати один одного», — вважає Анна Сковроньска-Лучиньска. Що ж, коли нашій молоді зроблять пропозиції, що відповідають її економічному стану, це було б непогано.