Найбільше на зовнішню рекламу для передвиборної агітації за першу половину липня витратила Партія регіонів - 8 млн грн, Комуністична партія - 6 млн грн, Віктор Медведчук - 5 млн грн. Про це повідомляє видання «Тиждень» з посиланням на керівника Асоціації зовнішньої реклами України Артема Біденка.
Крім цього, згідно з моніторингом компанії Doors Consulting, протягом першої половини липня на зовнішню рекламу по 2,5 млн грн. витратили партії Наталії Королевської та Віталія Кличка. Реклама опозиції обійшлася в 1 млн 250 тис. грн.
За словами Біденка, під час моніторингу було нараховано не менше 3000 реклам Партії регіонів, близько 2500 - Комуністичної партії, 1170 - партії «Україна-вперед!», 2000 - Медведчука, 707 - опозиції.
Партія «УДАР» тільки почала розміщення реклами 15 липня, тому, за словами Біденка, кількість щитів на момент моніторингу була тільки 81. «Я б оцінив кампанію до кінця липня в 1000 площин», - зазначив він.
За словами експерта, на телевізійну рекламу в середньому політичні партії витрачають втричі більше. Тобто, виходячи з вищевказаних показників, можна порахувати ці витрати.
- За кількістю замовних матеріалів у ЗМІ лідирують регіонали, комуністи і Королевська
«Однак тут не враховується джинса, проплачені новини тощо», - уточнив він.
За словами експерта, політичні партії неефективно проводять рекламні кампанії.
«У кожної політичної сили є своя цільова аудиторія, яка має специфіку в перегляді тих чи інших ЗМІ. Наприклад, для Кличка підходять більше молодіжні ЗМІ, аудиторія менше дивиться телебачення, менше довіряє рекламі, але більше спілкується в інтернеті. Також молодь потрібно ловити в точках, де вона перебуває. Це університети, спортивні майданчики тощо. Для Королевської був вибраний імідж роботи з підприємцями, а тому викидати такі гроші на зовнішню рекламу абсолютно не потрібно. Їй необхідно було створювати майданчики для прямого спілкування з підприємцями, збір підписів тощо. Але суть навіть не в цьому – на основі цього підходу дається пропозиція рекламним агентствам щодо ефективної кількості рекламоносіїв, для досягнення ефекту охоплення 100% аудиторії і донесення до них частоти контактів, наприклад 5 разів, необхідно взяти 70 щитів в Києві», - пояснив Біденко.
Однак, у політиків підхід інший, додає експерт.
«Вони виходять не від ефективності, а від того, скільки в них є грошей. До прикладу, є мільйон на місяць, його ділять на рекламу таким чином: більше на ТБ, менше – на пресу. Цей підхід – аматорський. Рекламу можна порівняти з приготуванням супу: можемо кинути всі інгредієнти одразу, а можемо – поступово. Реклама так само, вона працює за рецептом. А політики за рецептом не працюють. Відповідно вони неефективно витрачають свої гроші. Це – ефект ядерної бомби. Вони кидають рекламу на всіх і отримують певний ефект, який не прогнозується. Він масовий, звичайно, але те, що кошти витрачені ефективно, сказати не можу. У рекламних комерційних кампаніях над таким сміються», - підсумував він. !zn
Читайте також:
У Хмельницькому понівечили білборди опозиції: «Ми об’єдналися для зради Батьківщини»