Українські фахівці були присутні на експертизі «чорних скриньок» літака «МАУ» – Кулеба

Поділитися
Українські фахівці були присутні на експертизі «чорних скриньок» літака «МАУ» – Кулеба © Yle
Зчитування даних у французькій лабораторії пройшло успішно.

У Франції успішно зчитали дані бортових самописців збитого під Тегераном українського літака «МАУ», розповів на брифінгу 21 липня міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба.

Зараз «чорні скриньки» знаходяться в Бюро розслідувань та аналізу безпеки цивільної авіації Франції, під час їх зчитування були присутні українські фахівці, пише «Інтерфакс-Україна».

«Вчора відбулося зчитування «чорних скриньок». За моєю інформацією, воно пройшло успішно… Зараз «чорні скриньки» знаходяться в Ліоні і були розшифровані в присутності двох українських експертів, а також представників інших країн», - зазначив він.

Кулеба додав: українська сторона чекає на результати експертизи, яка дасть змогу остаточно встановити причину катастрофи.

Відомо, що літак був збитий ракетою, випущеною ППО Корпусу вартових Ісламської Революції. Але Іран регулярно змінював версії щодо причин її запуску – від людської помилки до неправильних налаштувань ракетного комплексу.

«Я хочу підкреслити, що, попри всі пояснення, які ми чуємо від іранської сторони, ми надто довго чекали передачі «чорних скриньок» для розшифровки», - додав міністр.

Нагадаємо, 20 липня влада Ірану доставила «чорні скриньки» збитого літака в Бюро розслідувань та аналізу безпеки цивільної авіації Франції на розшифровку. На експертизі будуть присутні фахівці з України, Канади й інших країн, громадяни яких загинули в авіакатастрофі.

Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак було збито двома ракетами класу «земля – повітря» ЗРК «Тор-М1» російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.

В авіакатастрофі загинули 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.

Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

Україні важливо знати правду про те, що призвело до трагедії рейсу PS752. Це була ненавмисна помилка оператора ЗРК «Тор-М1» або ж загибель людей стала результатом зовнішнього втручання в систему управління? І якщо останнє є правдою, то хто стоїть за цим зовнішнім втручанням?

«Відповіді на ці питання також можуть вплинути на визначення провини Ірану або іншої країни і, відповідно, на розмір компенсації», - пише в своїй статті оглядач відділу міжнародної політики ZN.UA Володимир Кравченко. Докладніше –  у матеріалі автора «Іранська місія».

Поділитися
Дивіться спецтему: Авіакатастрофа в Ірані
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі