Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт №6521 «про внесення змін до Закону України «Про основи національного спротиву» щодо надання можливості територіальній обороні виконувати завдання в районах ведення воєнних (бойових) дій. Документ підтримали 304 народні депутати.
Зокрема, законопроєкт передбачає встановити одним із завдань тероборони – своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості. Зазначимо, що зараз це завдання у законодавстві викладено у такій редакції: «своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості до моменту розгортання в межах такої території угруповання військ (сил) або/чи угруповання об’єднаних сил, призначених для ведення воєнних (бойових) дій з відсічі збройної агресії проти України».
Крім того, законопроєкт пропонує дозволити виконання завдань територіальної оборони на всій території України включно з районами ведення воєнних (бойових) дій. Згідно з документом, рішення про виконання завдань тероборони в районах ведення воєнних (бойових) дій приймається Головнокомандувачем Збройних Сил України. Чинна редакція Закону про основи нацспротиву дозволяє виконувати завдання тероборони поза районами ведення воєнних (бойових) дій.
Закон «Про основи національного опору», згідно з яким провідна роль в організації та виконанні завдань територіальної оборони України належить Силам територіальної оборони ЗСУ, набув чинності 1 січня 2022 року. 11 лютого, президент Володимир Зеленський доручив главам низки обласних держадміністрацій доукомплектувати сили тероборони протягом двох тижнів.
Зазначимо, що на думку експерта Юрія Ганущака, територіальна оборона не може залежати від спроможності місцевого бюджету. Він переконаний, що це питання нацбезпеки та відповідальність Центру.
Детальніше про те, що не так з організацією тероборони і хто її фінансуватиме, читайте у статті Інни Ведернікової «Гра в солдатики. Навіщо Зеленський скликав РНБО?».