Україна під час переговорів з іранською делегацією, яка прибуде до Києва 29 липня, має всі підстави вимагати виплати “найвищої ціни” в якості компенсації за збитий літак.
Про це міністр закордонних справ Дмитро Кулеба заявив під час брифінгу в Польщі, передає УНН.
“Нарешті наші іранські партнери представили чорні ящики, бортові самописці для аналізу і розшифровки в Ліоні, Франція. Це проклало шлях до наступного кроку у всьому процесі — консультацій в Україні та Ірані щодо компенсацій. Ми запросили іранську делегацію в Київ, ми цінуємо те, що вони прийняли запрошення, і вони приїжджають 29 і 30 липня, тобто післязавтра”, - сказав Кулеба.
Він зазначив, що не може назвати остаточні цифри компенсацій “тому, що цифри будуть результатом консультацій”.
“Однак я хочу пояснити, що я абсолютно впевнений, що, враховуючи обставини події та наявну інформацію про походження цієї трагедії, є всі підстави просити у Ірану заплатити найвищу ціну за те, що він зробив. Ми будемо вести переговори конструктивно, але будемо триматися дуже принципово. Я маю намір прийняти делегацію, і ми поговоримо з Іраном, ми хочемо перегорнути цю сторінку, але перш ніж це станеться, все повинно бути вирішено. І я також хотів би зазначити, що Україна буде представляти всі постраждалі країни на цих переговорах”, - пояснив Кулеба.
Нагадаємо, 20 липня влада Ірану доставила «чорні скриньки» збитого літака в Бюро розслідувань та аналізу безпеки цивільної авіації Франції на розшифровку. На експертизі будуть присутні фахівці з України, Канади й інших країн, громадяни яких загинули в авіакатастрофі.
Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак було збито двома ракетами класу «земля – повітря» ЗРК «Тор-М1» російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.
В авіакатастрофі загинули 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.
Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
Україні важливо знати правду про те, що призвело до трагедії рейсу PS752. Це була ненавмисна помилка оператора ЗРК «Тор-М1» або ж загибель людей стала результатом зовнішнього втручання в систему управління? І якщо останнє є правдою, то хто стоїть за цим зовнішнім втручанням?
«Відповіді на ці питання також можуть вплинути на визначення провини Ірану або іншої країни і, відповідно, на розмір компенсації», - пише в своїй статті оглядач відділу міжнародної політики ZN.UA Володимир Кравченко. Докладніше – у матеріалі автора «Іранська місія».