ХАЗЯЇНОМ «ЗЕБРИ» СТАНЕ ПІШОХІД З НАСТУПНОГО РОКУ ПОЧНУТЬ ДІЯТИ НОВІ ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Поділитися
Попередні ПДР Кабінет міністрів України прийняв ще 1993 року. Відтоді у них дев’ять разів вносили р...

Попередні ПДР Кабінет міністрів України прийняв ще 1993 року. Відтоді у них дев’ять разів вносили різноманітні зміни та доповнення, прийняли два десятки нормативних актів, які мають безпосереднє відношення до безпеки дорожнього руху. Тому немає нічого надзвичайного в тому, що ГУ ДАІ МВС України стало ініціювати перегляд нині діючих ПДР. 10 жовтня Кабмін прийняв постанову №1306 «Про Правила дорожнього руху», що почнуть діяти з 1 січня 2002 року.

Автори нової редакції ПДР пояснили нарешті громадянам, що означають терміни: автобус, автомагістраль, вантажний і легковий автомобілі, велосипедна і пішохідна доріжки, власник транспортного засобу, міст, мікроавтобус. Але, мабуть, особливий інтерес чи, може, здивування навіть у бувалих автомобілістів викликають зміни понять «зупинка», «стоянка» та «обгін». Так, зупинкою тепер буде вважатися припинення руху транспортного засобу менш аніж на 5 хвилин, необхідних для посадки-висадки пасажирів чи завантаження машини. Стоянкою ж називають «стан спокою» автомобіля, що триває понад 5 хвилин, якщо він зупинився не для того, щоб його чимось завантажили. А ось обгін — це випередження автомобілів, що може дозволити собі водій, лише виїхавши на зустрічну смугу. Схоже, треба буде сім разів відміряти, перш ніж ризикнути обігнати за правилами...

Також правила забороняють водію тримати в руці «засоби зв’язку». Для розмови по мобільному телефону необхідно буде зупинитися, використовувати комплект hands-free або телефон із голосним зв’язком. Щоправда, як повідомив заступник начальника Науково-дослідного центру безпеки дорожнього руху МВС Зеновій Дерех, досі в Україні немає жодних статистичних даних, які доводять, що використання мобільного телефона за кермом транспортного засобу спричиняє ДТП чи присипляє пильність водія. Дана норма просто запозичена з ПДР інших країн. Приміром, на території Росії за кермом заборонено користуватися «мобілками» із квітня нинішнього року. Подібні вимоги існують у країнах Європейського Союзу та ряді країн Південно-Східної Азії. Водночас у вигляді покарання за недотримання цього пункту нові ПДР передбачають лише усне попередження, тож штрафи з водіїв стягувати все одно не будуть.

Правила також зобов’язують водія транспортного засобу мати при собі договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності перед третіми особами, «якщо таку угоду укладено». Виходить: хто не уклав, той нікому і нічого не винен.

Права водіїв і автовласників доповнено пунктами, які дозволяють вимагати у дорожнього інспектора пред’явити посвідчення особи, оспорювати незаконні дії працівника міліції в суді, а також порушувати законодавство (у тому числі й Правила дорожнього руху) у випадку силового тиску на водія чи якщо іншим способом неможливо уникнути загибелі та каліцтва людей. Крім усього іншого, власник автомобіля може розраховувати на компенсацію витрат, причиною яких стало використання його транспортного засобу працівниками міліції чи охорони здоров’я. До того ж, він може вимагати компенсувати збитки, завдані незадовільним станом доріг. Щоправда, у ГУ ДАІ МВС України не змогли чітко пояснити, як саме треба «вибивати» у міліції цю компенсацію.

Що стосується пішоходів, то на нерегульованих пішохідних переходах їм надано право переходити проїзну частину по всій її ширині, не зупиняючись і не пропускаючи транспортні засоби. Одночасно для них впроваджується покарання за несподівану появу на пішохідному переході. Втім, що саме буде розцінюватися як «несподівана поява», працівники ДАІ поки не можуть пояснити.

Велосипедистів зобов’яжуть оснастити свої транспортні засоби звуковими сигналами, а водіям мопедів із січня буде заборонено буксирувати різного роду причепи. Інвалідам же надано право рухатися на своїх транспортних засобах навіть у пішохідних зонах.

Внесено поправки і до назв деяких дорожніх знаків. Незабаром можна буде зустріти новий знак — «Небезпека», який використовуватимуть у випадках ДТП, сигналізуючи про це іншим учасникам дорожнього руху.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі