МОЛОДЕ ПОКОЛІННЯ — ПРОТИ ПАЛІННЯ

Поділитися
Нещодавно на національних телеканалах з’явився новий відеоролик, героєм якого став 13-річний киянин Єгор Шепковський...

Нещодавно на національних телеканалах з’явився новий відеоролик, героєм якого став 13-річний киянин Єгор Шепковський. Цей обдарований юний футболіст уже досяг помітних успіхів у спорті. «Я ніколи не курив і навіть не бавився, — каже Єгор. — Раджу тим, хто бере в руки цигарку, облишити цю звичку. Краще зайнятися спортом або чимось іншим корисним». Нещодавно він став лауреатом премії «Майбутнє України» в спортивній номінації соціального проекту «Місто дітей».

Ця телесерія — новий крок у здійсненні довгострокової всеукраїнської інформаційно-освітньої програми, спрямованої проти паління серед дітей та підлітків. Ще 1998 року спочатку у Києві, а згодом у Харкові, Сімферополі, Севастополі, Одесі, Львові, Дніпропетровську та Донецьку стартувала соціальна програма протидії підлітковому палінню під гаслом «Палити? На це немає часу». Наступного року з’явилася нова, освітня програма «Діалог», метою якої є профілактика не лише тютюнопаління, а й інших негативних явищ серед школярів. Вона пройшла апробацію в 63 школах Києва та Харкова. Нинішнього року програма отримала офіційну підтримку Міністерства освіти та науки України і з початку нового навчального року впроваджуватиметься в школах різних регіонів України. Протягом 2000 року компанія «Філіп Морріс Україна» (яка, до речі, виступила генеральним спонсором церемонії нагородження лауреатів «Міста дітей») підтримувала проекти щодо організації дозвілля дітей та підлітків, діяльності спортивних клубів та гуртків тощо. А у вересні минулого року з’явилася нова ініціатива: запобігти продажу цигарок неповнолітнім у торговельних закладах. Її оголосили Держстандарт України, АТ «Філіп Морріс Україна», Українська асоціація споживачів, Інститут споживача, Всеукраїнська рекламна коаліція та рекламні агенції «Біг Борд» і ТВГ.

— Діти не повинні палити. Ми в цьому щиро та глибоко переконані, — відзначив днями на прес-конференції керуючий зв’язками з засобами масової інформації «Філіп Морріс Україна» Костянтин Рябенко. — Наша компанія виробляє сигарети, але ця продукція тільки для дорослих. Адже паління — свідомий вибір дорослої людини, яка достатньо поінформована про його можливі наслідки. Тому ми вже декілька років підтримуємо різноманітні програми, спрямовані на обмеження паління серед неповнолітніх. Крім того, ми приймаємо багато ініціатив, що обмежують нашу власну рекламну діяльність. Вже кілька тижнів (і цей захід не тимчасовий) в зонах, які оголошені на вихідні дні у столиці пішохідними (наприклад, на Хрещатику), ми знімаємо свою рекламу і замінюємо її на соціальну.

Те ж саме представник «Філіп Морріс Україна» закликав робити не лише виробників тютюнових, але й алкогольних виробів.

Програма протидії підлітковому палінню об’єднує дедалі більше громадських організацій, комерційних структур та державних установ. Так, цього року розпочала свою діяльність всеукраїнська благодійна організація «Громадська рада з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління». Це — добровільне об’єднання юридичних та фізичних осіб: неурядових організацій, представників державних установ та ділових кіл, педагогів, медичних працівників, загалом представників 52 організацій з 18 регіонів України та м.Києва.

— Сьогодні за підтримки компанії «Філіп Морріс Україна» ми розпочинаємо новий етап всеукраїнської соціальної антитютюнової кампанії серед дітей та підлітків під лозунгом «Я досягну успіху без паління». Ця кампанія комплексна. Перший її компонент — серія відеороликів, знятих за участю підлітків, — розповідає виконавчий директор «Громадської ради...» Марина Галябарник.

За даними Східноукраїнського фонду соціальних досліджень, в Україні 37% підлітків палять, 60% вживають алкоголь. У ході досліджень були виявлені вражаючі цифри і щодо вживання наркотиків. Ще рік тому їх вживали 37% учнів, а наприкінці 2000-го ця цифра збільшилася майже вдвічі (58%). Ці факти свідчать про необхідність постійної роботи з підлітками.

— Нині чимало організацій працюють у цьому напрямку, — зазначає М.Галябарник. — Але ефект нашої діяльності буде значно вищим, якщо об’єднати зусилля. Нас підтримують державні структури, зокрема, Міністерство науки та освіти, з яким ми тісно співпрацюємо в освітніх програмах, представники органів державної влади. Наприклад, членом нашої спостережної ради стала голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Олександра Кужель.

На думку О.Кужель, на наркотичні засоби підлітків сьогодні «саджають» часто без їх відома. Як правило (про це є заяви батьків), їм роздають безкоштовно «цукерки» чи «сік» в інтернет-кафе, на дискотеках, концертах та інших молодіжних тусовках. Поступово вони звикають до такого «допінгу». Між тим, сьогодні пройти один курс лікування від наркоманії коштує $1100.

О.Кужель, зокрема, наголосила, що готова підписатися під документом, який би позбавляв на рік ліцензії підприємців, які продають цигарки або алкоголь підліткам. Те ж саме має стосуватися і рекламодавців.

Про результати своєї діяльності ініціатори антитютюнової кампанії серед підлітків обіцяють розповісти восени. А поки що залишається сподіватися, що звернення «Громадської ради...» до українських виробників тютюнової та алкогольної продукції знайдуть розуміння і підтримку.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі