Твердження про те, що незалежне зовнішнє оцінювання зруйнувало систему професійного відбору, яка існувала при українських ВНЗ, не відповідає реальності, заявив в статті для «Дзеркала тижня» директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.
На його думку, студенти, які «профорієнтувалися» при певних навчальних закладах, просто полегшували собі майбутній вступ, а за умов зовнішнього оцінювання отримали можливість обирати престижніші заклади.
«Запровадження зовнішнього оцінювання різко змінило ситуацію. Курси, ліцеї, гімназії при університетах збереглися. Проте їхні слухачі та учні почали подавати документи не до того вишу, який їх «професійно відбирав», а до іншого. Чому? Та тому, що, власне, ніякого професійного відбору та справжньої профорієнтації, як правило, не було. Домінували спрощені умови гри для тих, хто міг заплатити гроші за цей «профвідбір», —констатував Лікарчук.
При тому він наголосив, що система незалежного оцінювання ніяк не вплинула на можливості для профорієнтації студентів.
«По-перше, система зовнішнього оцінювання не заборонила (чи скасувала) проведення професійної орієнтації. По-друге, спеціальності, які пропонують університети, можливість навчання в конкретному виші мають приваблювати майбутніх студентів. У останніх має бути сформована мотивація до навчання, а не мотивація до полегшеного вступу. Адже давно відомо, що з того, хто випадково став студентом, хорошого фахівця не буде», —заявив Лікарчук.
Детальніше читайте в статті Ігоря Лікарчука «Міфи та реалії зовнішнього оцінювання» в свіжому номері «ДТ».