Зниження податкового навантаження не гарантує детінізації зарплат

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Зниження податкового навантаження не гарантує детінізації зарплат © Андрій Товстиженко, DT.UA
За низьких ставок оподаткування зарплат роботодавці та працівники за інерцією продовжуватимуть тіньові взаємовідносини, коли ризик покарання та штрафів є низьким.

Теза, що надмірне оподаткування - головна перешкода для конкурентоспроможності національної економіки, знову поступово стає ледь не догмою. Буцімто саме за рахунок встановлення нижчих від середньосвітових податкових ставок має бути вирішено (хоча б частково) цю проблему. Однак аналіз ситуації в Україні та порівняння її із досвідом інших країн приводить до висновку, що лише зміною ставок оподаткування ситуації не зарадиш. Некоректно зводити всі проблеми незадовільної конкурентоспроможності до надмірного оподаткування.

Про це в статті ZN.UA пише Василь Башко.

Як зазначає автор, популярною є думка, що зниження податкового навантаження дозволить вивести хоча б частину зарплат із "тіні". Водночас, приймаючи рішення щодо входу чи виходу з "тіні", малі та середні роботодавці зіставляють зиск від виплати тіньових зарплат (залежить від рівня податкового навантаження) та ризики від перебування в "тіні".

"Навіть за надмірного оподаткування, але перевищення ризиками вигоди від ухилення від сплати податків, роботодавці знизять кількість найманих працівників, припинять діяльність та/або пошукають інші країни з кращими умовами. І навпаки, за низьких ставок оподаткування зарплат роботодавці та працівники за інерцією продовжуватимуть тіньові взаємовідносини, коли ризик покарання та штрафів є низьким", - пише він.

Читайте також: WADA дискваліфікувала антидопінгові агентства України, Росії і ще чотирьох країн

Які ж ризики для роботодавців виплачувати зарплату у конвертах? Практично ніяких - у 2014 р. за ухилення від сплати єдиного та страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, за даними звіту судових органів, засуджено аж шість осіб.

Подібною є статистика і в частині ухилення від інших обов'язкових платежів. Кількість обвинувачувальних вироків за ст. 212 і 205 Кримінального кодексу України протягом останніх років неухильно знижувалася: у 2011 р. - 218 осіб, 2012 р. - 152 особи, 2013 р. - 119 осіб, 2014 р. - 86 осіб, за перше півріччя 2015 р. - 31 особа. У 2014 р. за ухилення від сплати податків, зборів (ст. 212) було відкрито 1899 справ, з них у 212 провадженнях вручено повідомлення про підозру, з них направлено до суду 48 справ, а засуджено лише 73 особи - з 1899 відкритих справ!

"З цієї статистики можна зробити два невтішні для фіскальної служби, прокуратури й судових органів висновки: або там працюють повністю некомпетентні особи, або справи розвалюються через корупцію. Без зрушень у цій сфері розраховувати на якусь детінізацію не доводиться", - резюмує автор.

Більше читайте у статті "Податкова реформа: як стати святішим від Папи Римського за один помах" у свіжому номері "Дзеркало тижня. України".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі