Застарілий “тіньовий флот” для перевезення нафти РФ поповнюється новішими танкерами — Bloomberg

Поділитися
Застарілий “тіньовий флот” для перевезення нафти РФ поповнюється новішими танкерами — Bloomberg Фото ілюстративне © Die Welt
Старі кораблі зіштовхнулися із суворішими перевірками і затримками.

Армада застарілих танкерів, що перевозять підсанкційну нафту по всьому світу, починає молодшати, порушуючи багатомісячну тенденцію використання найстаріших і найнебезпечніших суден у світі. Про це пише Bloomberg.

Невдовзі після повномасштабного вторгнення РФ в Україну на початку минулого року сотні застарілих танкерів були розкуплені когортою “анонімних” трейдерів, посередників та інвесторів, щоб зберегти потік російської нафти. За деякими оцінками, ці покупки, які додалися до суден, що вже перевозили нафту Венесуели та Ірану, створили широкий "тіньовий флот".

За даними компанії VesselsValue Ltd., яка займається дослідженням судноплавних угод, “середній вік” суден, що купуються такими трейдерами, наразі зменшується. Обмеження в Азії, ймовірно, стали каталізатором цих змін після низки затримань в останні місяці через проблеми з безпекою. 

Китай, один із найбільших споживачів російської та іранської нафти, нещодавно посилив перевірки старих танкерів у ключовому порту Циндао, змусивши деякі з них чекати понад місяць, щоб розвантажитися. Занепокоєння щодо старих суден посилилося після того, як у травні біля берегів Малайзії вибухнуло судно, що перебувало в експлуатації близько 26 років. 

Сінгапур також затримував танкери, які не пройшли перевірку безпеки, рекордно часто за останні місяці. Новіші судна, за умови їх належного технічного обслуговування, повинні допомогти розвіяти побоювання деяких імпортерів, хоча флот залишається переповненим старими танкерами. 

"Занепокоєння щодо безпеки старих суден є однією з причин, чому покупці віддають перевагу новим кораблям", - каже аналітик VesselsValue Ребекка Галанопулос.

За даними VesselsValue, середній вік танкерів, що продаються невідомим покупцям - одна з визначальних характеристик судна, що належить до "тіньового флоту", цього  місяця знизився до 15 років. Ще в жовтні цей показник становив 19 років.

Специфіка танкерів "тіньового флоту" варіюється. Однак часто це старі судна без стандартного для галузі страхування або інших західних послуг, а їхніх власників важко відстежити. Кораблям близько або більше 20 років - вік, після якого судна зазвичай відправляють на металобрухт. 

Деякі країни жорстко ставляться до старих танкерів. На додаток до китайських перевірок, Індія на початку цього року заборонила суднам, старшим за 25 років, заходити до своїх портів. 

"Деякі судновласники відчувають себе більш комфортно при роботі з обмеженими обсягами нафти, такими як російські потоки, оскільки вони бачать, що ця торгівля залишиться. Зараз вони більш охоче інвестують у молоді судна, які довше відповідатимуть ширшим галузевим стандартам. Коли торгівля з Росією тільки зароджувалася, було доцільно купувати найстаріші судна з наявних. Ці судна є найдешевшими, а робота без західних послуг дозволила їм обійти багато санкцій на експорт нафти, включаючи обмеження ціни на російську нафту в 60 доларів за барель, запроваджене G7”, - каже керівник відділу досліджень судноплавства в Oil Brokerage Ltd. Ануп Сінгх.

Сплеск попиту на танкери продовжив термін експлуатації багатьох із них. За даними Clarkson Research Services Ltd., жоден великий танкер не був відправлений на металобрухт протягом семи місяців, чого не траплялося принаймні з середини 1970-х років. 

Танкери також проводять більше часу в дорозі. Після війни коло покупців російської нафти скоротилося, а це означає, що вантажі, які раніше перевозилися Балтійським морем всього за кілька днів, тепер йдуть тижнями, щоб дістатися до Китаю та Індії. 

Перехід на нові судна обґрунтований міркуваннями безпеки. У травні під час інспекції в Китаї у застарілого танкера було виявлено понад 20 дефектів. І багато старих танкерів, які можуть обслуговувати торгівлю, також вже придбано.

"Кількість старих танкерів вичерпується, тому цілком природно, що будуть придбані новіші судна", - сказав брокер Fearnleys Shipbrokers UK Ltd. Халвор Елфсен.

Раніше повідомлялося, що Росія використовує величезний флот старих танкерів, щоб обійти обмеження ЄС і G7. Збільшення ризиків екологічної катастрофи через використання старих танкерів стурбувало навіть ООН, яка висловила своє занепокоєння через «тіньовий флот».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі