До 24 серпня в Україні планують запустити перший залізничний маршрут, ширина колії якого буде вужча, і яка відповідатиме європейському стандарту 1435 мм. Про це розповів заступник начальника Львівської обласної військової адміністрації Юрій Бучко під час брифінгу.
Загальний проєкт передбачає будівництво євроколії між Варшавою та Києвом через Львів. Але перший відрізок дороги буде запущено до Рави-Руської.
«З 24 серпня курсуватиме поїзд із Варшави до Рави-Руської та, відповідно, наш український поїзд із Рави-Руської, де можна буде пересісти і їхати в тому чи іншому напрямку. Там є митний пост, прикордонний пост», – сказав Бучко.
Ширина колії на дільниці Рава-Руська – Гребенне (кордон) – Варшава становитиме 1435 мм. Але далі - між Равою-Руською і Львовом, а також до Києва – поки що стандартні для України 1520 мм.
На першому етапі євроколією курсуватиме два вагони.
За проєктом планується капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 км, а також реконструкція залізничного вокзалу у Раві-Руській з можливістю митного контролю.
Пункт пропуску у Раві-Руській не працював понад 20 років. А колію від державного кордону до станції Рава-руська не використовували з 2005 року.
На початку цього року місцева влада підписала з «Укрзалізницею» меморандум про відновлення її будівництва та експлуатації.
Раніше Львівська обласна державна адміністрація (ОДА), АТ «Укрзалізниця» (УЗ), Рава-Руська та Добросинсько-Магерівська громади підписали меморандум про відновлення євроколії між Рава-Руською та держкордоном. Документ передбачає оновлення залізничного сполучення між Варшавою та Львовом за президентською програмою «Велике будівництво».
Нагадаємо, перехід української залізниці на євроколію коштуватиме не такі вже й шалені гроші - реконструкція однієї залізничної лінії за стандартом ЄС коштуватиме від 2 до 3 мільярдів доларів. Також будуть потрібні додаткові інвестиції для збільшення пропускної спроможності на прикордонних переходах.
Україна буде переводити свою залізницю на європейську колію поетапно. Розглядаються такі етапи: Львів-Київ, Львів-Одеса, Львів-Кривий Ріг.
Для порівняння, у 2008 році вартість проєкту з розбудови 75 км євроколії від кордону з Польщею до Львова оцінювали аж в понад 400 млн євро. Та ще й називали цей інвестпроєкт "сумнівним".
А у травні 2009 році залізничні адміністрації і транспортні міністри РФ, Словаччини, Австрії й України підписали чотиристоронній меморандум про створення СП. І відповідно до проєкту ... збиралися прокласти 505 км залізничного полотна стандартної на пострадянському просторі ширини 1520 мм. Вартість цього проєкту оцінювали ще крутіше. Нова залізниця по Словаччині, паралельна старій євроколії, мала обійтися в 6,3 млрд євро. Ще 400 млн мало піти на вантажні термінали й рухомий склад.