Янукович схвалив введення в Україні податку на утилізацію автомобілів

Поділитися
Янукович схвалив введення в Україні податку на утилізацію автомобілів
Всупереч протестам низки країн-торговельних партнерів, а також автоімпортерів, президент підписав два закони про введення в Україні нового збору для знятих з експлуатації автомобілів. Це може ускладнити підписання угоди про асоціацію з ЄС, що включає зону вільної торгівлі, а також призведе до подорожчання нових імпортних автомобілів.

Президент України Віктор Янукович схвалив введення в Україні утилізації автомобілів, знятих з експлуатації, та сплати нового екологічного податку за їх утилізацію.

Відповідні закони, прийняті Верховною Радою 4 липня, глава держави підписав 30 червня (закон 421-VII "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", реєстр. №0936) і 31 червня (закон 422-VII "ПРО внесення змін у Податковий кодекс України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", реєстр. №0975).

Згідно з цими законами, збір за утилізацію сплачують як імпортери, так і виробники автомобілів і автобусів, за винятком випускають транспортні засоби з циклу "зварювання-фарбування-складання".

Базова ставка податку за утилізацію легкових автомобілів не змінилася порівняно з редакцією прийнятого в першому читанні законопроекту і становить 5,5 тис. грн, така ж ставка встановлена на кузови для промислового складання.

Разом з тим, на інші транспортні засоби (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона знижена до 11 тис. грн порівняно з 38 тис. грн.

Крім того, незмінними залишилися коефіцієнти до базових ставок для нових легкових автомобілів: 0,86 - для електромобілів і авто з об'ємом двигуна до 1 тис. куб. см (тобто сума податку складе 4,73 тис. грн), 1,34 - з двигунами від 1 тис. до 2 тис. куб. см (7,34 тис. грн), 2,56 - з двигунами від 2 тис. до 3 тис. куб. см-14,08 тис. грн).

Для легкових автомобілів з об'ємом двигуна від 3 тис. до 3,5 тис. куб. см сума складе 19,1 тис. грн (коефіцієнт 3,47), понад 3,5 тис. куб. см - 30,25 тис. грн (5,5).

Водночас прийнятим законом значно знижені у порівнянні з прийнятою в першому читанні редакцією величини коефіцієнтів (і відповідно, суми зборів) для вживаних легкових автомобілів. Вони будуть рівно вдвічі вищі, ніж для нових автомобілів, хоча спочатку передбачалося, що вони будуть перевищувати їх у 6 разів, а за окремими позиціями - у 8 разів.

Крім того, встановлено коефіцієнт "4" для нових кузовів для легкових авто (за винятком кузовів для промислового складання, які звільнені від сплати збору, тобто сума збору становитиме 22 тис. грн за кузов, і 12 - для старих (66 тис. грн).

Депутати також змінили і знизили коефіцієнти для автобусів і вантажних автомобілів, прив'язавши їх до повної маси. Для нових транспортних засобів коефіцієнти складуть: до 2,5 тонн - 0,8, до 3,5 тонн - 0,9, до 5 тонн - 1, до 8 тонн - 1,1, понад 8 тонн - 1,34. Для вживаних автомобілів вони також вищі рівно вдвічі.

Набуття чинності закону заплановано на 1 вересня 2013 року.

Нагадаємо, раніше Євросоюз розкритикував Україну за введення нового податку для авто, попередивши, що це рішення "буде мати дуже серйозний вплив на двосторонні економічні відносини". "ЄС висловив сподівання й очікування, що Україна зробить все можливе для того, щоб цей закон не набув чинності", - сказано в одній з останніх, досить різкій заяві представництва ЄС. !zn

Читайте також:

В Україні буде введено новий податок - на утилізацію автомобілів

Євросоюз подає перший позов до Росії у рамках СОТ - через утилізаційний збір на авто

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі