Мінекології запропонувало ввести збір з імпортерів та виробників автомобілів на утилізацію старих авто. Збір за автомобіль масового сегмента (об'єм двигуна 1000-2200 куб. cм) складе 0,7-1,5 тис. грн. Автовиробники скаржаться на непомірне податкове навантаження і попереджають, що машини можуть подорожчати.
Мінекології запропонувало ввести збір з імпортерів та виробників 3, за кошти від якого планується створити систему утилізації непридатних до використання транспортних засобів. В результаті подорожчають як імпортні, так і вітчизняні автомобілі - зараз міністерство обговорює тариф в 1-1,5 тис. грн з кожного автомобіля.
У міністерстві відзначають, що проект постанови про утилізаційний збір був розроблений за дорученням президента Віктора Януковича, яке було дано у кінці травня. Проект постанови, опублікований Кабміном, поки знаходиться на початковій стадії розробки. «Ми зараз прораховуємо тариф щодо утилізації транспорту. Ведемо з цього приводу діалог з асоціацією «Укравтопром», - зазначили у Мінекології.
Засоби для утилізації пропонується направляти у спеціальний фонд, розповіло виданню «Коммерсант-Украина» високопоставлене джерело в міністерстві. «Зараз ми опрацьовуємо два варіанти: вилучати ці кошти у момент продажу автомобіля в салоні або в момент його випуску заводом або імпорту в країну», - говорить він. - Іномарки знову дорожчатимуть: Україна введе мито на імпорт авто
При цьому утилізувати техніку повинні будуть імпортери і виробники автомобілів самостійно або підписавши договір з уповноваженими підприємствами, які підпорядковуються Кабміну або іншим суб'єктам господарювання, які мають відповідне обладнання і потужності.
Зараз обговорюється ставка в 0,7 грн за кубічний сантиметр робочого обсягу циліндра двигуна легкового автомобіля. Тобто, наприклад, збір за автомобіль масового сегмента (об'єм двигуна 1000-2200 куб. cм) складе 0,7-1,5 тис. грн. Зараз щорічно у країні списується близько 100 тис. автотранспортних засобів, наголошується у супровідному документі до проекту. При цьому належного механізму їхньої утилізації немає.
В «Укравтопромі» підтверджують, що ведуть переговори з міністерством, але вважають, що введення збору погіршить становище виробників. «Податкове навантаження на виробників і без того не стимулює розвиток автопрому. Якщо введуть ще додатковий збір, це може закінчитися катастрофою», - попереджає директор департаменту маркетингу і промислового аналізу «Укравтопрому» Георгій Овсянников.
«Якщо держава навантажує виробника додатковими податковими зборами, це негативно відбивається і на заводі, і на споживачах», - говорить голова правління Запорізького автозаводу Микола Євдокименко.
Проти введення збору виступають й імпортери. На їхню думку, його введення змусить споживачів платити більше. !zn