Обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСЦПВ) можуть скасувати.
Позафракційний депутат Валерій Шаманов виступив з пропозицією скасувати обов'язкову автоцивілку. Він зазначив, що при розробці документа мотивувався тим, що стосовно автоцивілки дуже часто компанії затягують страхові виплати та постійно підвищують тарифи.
Настільки кардинальне рішення багаторічних проблем ринку депутат пояснює турботою про водіїв. «Метою законопроекту є вирішення проблемних питань, які виникли навколо Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ), і стимулювання страховиків надавати більш якісні послуги у сфері автомобільного страхування", - говориться у пояснювальній записці до документа, пише Коммерсант-Украина.
У 2011 році, за даними МТСБУ, було укладено 8,3 млн договорів, за якими страховики отримали 2,28 млрд грн премій, наростивши продажі на 33,3%. Виплати росли повільніше - на 27,1%, до 918,6 млн грн, що викликало нарікання клієнтів, які скаржилися на затягування, а часто і відмови СК їх здійснювати. З 83 компаній за підсумками минулого року погану оцінку за кількістю скарг від страхувальників і потерпілих отримали 52 СК.
Народний депутат Андрій Пінчук, який курирує питання страхування, підтримує запропоновану ініціативу.
«ОСЦПВ - соціальний вид страхування, але страховий ринок неадекватно ставиться до запропонованої державою можливості: за рахунок премій щодо ОСЦПВ компанії прагнуть покрити всі свої витрати, не дотримуючись при цьому прав клієнтів - кількість скарг від них постійно зростає», - зазначив Пінчук.
За словами страховиків, обов'язкове страхування цивільної відповідальності - це міжнародна вимога. Без «зеленої карти», яка є доповненням до полісу ОСЦПВ, автомобіліст просто не зможе виїхати за межі країни.
Нагадаємо, обов'язкове страхування відповідальності діє в Україні з 1 січня 2005 року. В середньому вартість поліса у Києві становить близько 700 грн, хоча його ціна в кожному конкретному випадку залежить від багатьох коефіцієнтів. !zn