Західні країни працюють над структуруванням граничних цін на російські нафтопродукти для забезпечення сталих поставок російського дизельного палива, однак ринки складні, і є ризик, що все піде не за планом. Про це заявила міністр фінансів Джанет Єллен, пише Reuters.
5 грудня набуло чинності впроваджене країнами G7 ембарго на морські поставки нафти з Росії до країн Європейського союзу, а також почав діяти ліміт цін на російську нафту.
Наразі завершується робота над встановленням двох окремих лімітів цін на російські нафтопродукти, такі як дизельне паливо та мазут, які мають набути чинності 5 лютого разом із забороною Європейського Союзу на імпорт дизельного палива.
Один — на нафтопродукти, які зазвичай продаються з надбавкою до ціни на сиру нафту, такі як дизельне паливо або бензин, другий — на продукти, які продаються зі знижкою до ціни на сиру нафту, такі як мазут.
За словами Єллен, встановлення нових граничних цін виявилося «складнішим», ніж для сирої нафти, враховуючи діапазон різних продуктів нафтопереробки та структуру цін, а також важливість забезпечення постійних поставок російського дизельного палива на ринок.
«Це складніше, але ми наполегливо працювали, щоб знайти варіанти для досягнення тих самих цілей, як і у випадку з обмеженням на російську нафту», — сказала вона.
Єллен додала, що існує ризик того, що все може піти не за планом, але робоча група при підготовці рішення уважно вивчила ринки і запропоновані ліміти з великою ймовірністю дозволять досягти результатів, як і у випадку з сирою нафтою. Крім того, з часом у це рішення можна буде вносити корективи.
Чинне обмеження цін на нафту, на переконання Єллен, виявилося успішним, з огляду на падіння ціни на сиру російську нафту.
«Вони [Росія] висловили занепокоєння щодо доходів, і ми при цьому не помітили жодних ознак того, що Росія затримує нафту на ринку», — сказала вона.
Як повідомлялось, G7 та Мінфін США переглянуть рівень обмеження ціни на російську нафту в березні.