Очевидно, що влада не проти «спрощенки», але хоче більшого контролю над нею. При цьому бізнес ратує за скасування фіскальних чеків, а споживачі вважають, що необхідно збільшити кількість галузей з їх обов'язковою видачею.
Перша спроба парламенту вирішити це рівняння, відтермінувавши введення додаткової фіскалізації, виявилася провальною. Але вирішувати його треба, і тут не обійтися без взаємних поступок усіх зацікавлених сторін, вважає редактор відділу мікроекономіки та бізнесу ZN.UA Сергій Следзь.
Споживач вже сказав, що погоджується на фіскальний чек в електронному вигляді (59% респондентів), і не проти кешбеку (55%) без зловживань з ним. Зі свого боку, держава створила умови для роботи бізнесу через програмні РРО.
«Отже, щоб задовольнити бажання споживача і не збитися з курсу детінізації, можливо, варто з 1 січня 2021 роки впровадити, як і планували, фіскалізацію, підвищення відповідальності за невидачу чека і кешбек для ризикових груп товарів. Для інших (які повинні бути фіскалізовані з квітня 2021-го) відкласти процес фіскалізації на рік, але створити прецедент добровільного переходу бізнесу на програмні РРО», - пропонує автор.
Стимулом такого переходу може стати скасування штрафів, зниження ставки податку або збільшення обороту - тут слід думати податковому комітету ВР. Депутати також повинні передбачити реальні стимули для тих, хто з 1 січня перейде на програмне РРО добровільно, і ввести їх на два роки.
«Таким чином, рівняння розбивається на складові, кожен отримує свій стимул і самостійно приймає рішення, що для нього важливіше - скасування фіскалізації на рік або фіскалізація вже зараз, але з отриманням переваг. При цьому зберігається ідея детінізації і захисту підприємців», - додає він.
Головне, щоб усі залишили свій радикальний запал і подумали не лише про свої інтереси, а й про інтереси своїх партнерів в трикутнику бізнес-споживач-держава, вважає Сергій Следзь.
РРО-шна епопея - у кульмінації. Держава хоче більше контролю, споживач наполягає на фіскальному чеку, а спрощенці категорично проти будь-якої фіскалізації. Без взаємних поступок в трикутнику держава-споживач-бізнес проблему не вирішити. На які поступки має піти парламент і підприємці та чому, читайте в статті Сергія Следзя «Фіскальне рівняння для Гетманцева» у ZN.UA.