Міністерство інфраструктури України отримає 16,6 млрд гривень на забезпечення безперебійності польотів над територією нашої країни. Відповідне рішення уряд ухвалив на позачерговому засіданні 13 лютого.
«Ухвалили зміни до використання коштів Резервного фонду Державного бюджету, а також виділили кошти для гарантування безпеки польотів в Україні для страхових та лізингових компаній», - пише прем’єр-міністр Денис Шмигаль у Telegram.
Збільшення обсягу резервного фонду погоджено з бюджетним комітетом Верховної Ради, інформує Мінінфраструктури.
Кошти зберігатимуться на окремому ексроу-рахунку міністерства та, у разі потреби, використовуватимуться для гарантування безпеки польотів в Україні для страхових компаній, компаній-перестрахувальників, лізингових компаній та авіаперевізників. Виділені кошти покривають страхові випадки щонайменше для 23 літаків. Затвердити перелік повітряних суден повинно міністерство.
За словами прем’єра, таке рішення дозволить стабілізувати ситуацію на ринку пасажирських авіаперевезень та гарантуватиме повернення додому українців, що зараз перебувають за кордоном.
Після врегулювання та нормалізації зовнішньополітичної ситуації невикористані кошти буде спрямовано до державного бюджету.
«Сьогоднішнє рішення – це сигнал для міжнародної спільноти, що Україна готова брати на себе фінансові зобов’язання за безпеку літаків в українському повітряному просторі», - зазначає міністр Олександр Кубраков.
ZN.UA вже повідомляло читачам про підготовку урядом відповідного рішення. Через загрозу російського вторгнення авіасполучення з Україною опинилося під загрозою.
Днями швейцарська авіакомпанія Swiss, австрійська Austrian Airlines та нідерландська KLM відмовилися від нічної стоянки літаків у Києві, посилаючись на «операційні причини». А сьогодні, літак української компанії SkyUp, що виконував рейс за маршрутом Фуншал (Португалія) – Бориспіль (Україна) здійснив вимушену посадку в аеропорту Кишинева, оскільки власник літака – ірландський лізингодавець – повідомив SkyUp про негайну заборону на вліт в Україну.
Причина фактичної зупинки авіасполучення – неможливість покриття страхових ризиків, пов'язаних з війною. Подібні страхові випадки не покриває жодний страхувальник, що працює із авіаперевізниками, а оскільки значна частина літаків (зокрема, національного перевізника), які використовують авіакомпанії, надана їм на умовах лізингу – порушення умов страхування для них прирівнюється до втрати повітряного судна.
Фінансові гарантії держави покликані заспокоїти авіаперевізників, втім навряд така міра виявиться дієвою, адже для здійснення польотів компанії потрібен наявний договір страхування, а не держгарантії.