Кабінет міністрів України збирається на термінове засідання, присвячене польотам з України та до України, що опинилися під питанням через загрозу російського вторгнення.
Заступник голови офісу президента України Кирило Тимошенко повідомив, що засідання розпочнеться о 20:00.
«Щоб рейси в Україну та з України продовжували здійснюватися, впродовж дня Міністерство інфраструктури підготувало необхідні проєкти урядових рішень, які допоможуть авіакомпаніям у відносинах зі страховиками. Очікуємо на їх ухвалення», - пише він у Facebook.
Як і повідомляло ZN.UA, уряд розглядає можливість надання авіакомпаніям державних фінансових гарантій їхньої діяльності в Україні замість страхового полісу, що не покриває ризики, пов'язані з війною.
Втім навряд така міра виявиться дієвою, адже для здійснення польотів компанії потрібен наявний договір страхування, а не держгарантії, якщо власник літака, або страхувальник позбавлять компанію страхового полісу, вона не може працювати.
До моменту, поки існуватиме загроза подальшої військової ескалації проблеми із авіасполученням в Україні зберігатимуться.
Авіасполучення з Україною днями може суттєво ускладнитися – літаки іноземних авіаперевізників залишать Україну, впродовж понеділка, 14 лютого, повідомляє наше джерело в уряді.
Днями швейцарська авіакомпанія Swiss, австрійська Austrian Airlines та нідерландська KLM відмовилися від нічної стоянки літаків у Києві, посилаючись на «операційні причини». А сьогодні, літак української компанії SkyUp, що виконував рейс за маршрутом Фуншал (Португалія) – Бориспіль (Україна) здійснив вимушену посадку в аеропорту Кишинева, оскільки власник літака – ірландський лізингодавець – повідомив SkyUp про негайну заборону на вліт в Україну.
Причина фактичної зупинки авіасполучення – неможливість покриття страхових ризиків, пов'язаних з війною. Подібні страхові випадки не покриває жодний страхувальник, що працює із авіаперевізниками, а оскільки значна частина літаків, які використовують авіакомпанії, надана їм на умовах лізингу – порушення умов страхування для них прирівнюється до втрати повітряного судна.
Аналогічно і жоден лізингодавець не піде на ризики, що не були передбачені договором страхування. Ймовірно у національного перевізника виникнуть ті ж проблеми, що й у іноземців, оскільки його літаки також здебільшого надані в лізинг.