Україна збирається залучити рамковий кредит у Китаї для реалізації інфраструктурних проектів. Розмір кредиту встановлений в 7 мільярдів доларів, повідомляють Українські новини з посиланням на прес-службу Міністерства інфраструктури.
"5 грудня було засідання комісії із співпраці між урядами України та Китаю, де було прийнято рішення залучити кредит у 7 млрд доларів", - повідомили в Мінінфраструктури.
Переговори щодо залучення зазначених коштів заплановано на 1 квартал 2018 року.
Серед інфраструктурних проектів, які планують профінансувати за рахунок зазначеного кредиту, названі: будівництво нової бетонної дороги Кременчук - Одеса – Миколаїв, проект будівництва метро в мікрорайон Троєщина (Київ), а також реконструкція злітно-посадкової смуги у міжнародному аеропорту Бориспіль.
Також за рахунок цього кредиту планується профінансувати не тільки інфраструктурні проекти, але і проекти в інших галузях, зазначили в Мінінфраструктури.
Нагадаємо, що не тільки Мінінфраструктури зацікавлене в кредитах; Національний банк України в 2018 році очікує надходження від Міжнародного валютного фонду грошових коштів на суму близько $ 2 млрд. Крім того, Нацбанк розраховує на отримання урядом кредитів від ЄС і Світового банку.
Сукупний державний (прямий) і гарантований державою борг України наприкінці 2017 року становив 76,31 млрд доларів, або 2,142 трлн грн
Закон про держбюджет-2017 допускає граничний розмір держборгу на кінець 2017 року в 1 трлн 823,7 млрд грн і граничний розмір гарантованого державою борг у 579,4 млрд грн.
Як писав у своїй статті для DT.UA Василь Башко, обсяг держборгу в Україні слід обмежити на рівні до 40% ВВП. Ця планка є безпечною межею.
Детальніше про стратегію боргової політики України читайте у статті Василя Башко "Стратегія боргової політики - не тільки галочка в плані реформ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".