Компанія «Метінвест-СМЦ» Ріната Ахметова, а також фірма «Сота Україна», яка може бути пов'язана з бізнесом Ахметова, підняли доларову ціну сталі для «Укрзалізниці» у контрактах на 165 мільйонів. Про це повідомляють «Наші гроші» з посиланням на систему «Прозорро».
Йдеться про поставки «Панютинському вагоноремонтномузаводу» «Укрзалізниці» у жовтні-листопаді сталевого прокату на 165 млн грн.
««Метінвест-СМЦ» Ріната Ахметова поставить у Панютине Харківської області сталевого прокату на 146 млн грн, а фірма «Сота Україна» – на 19 млн грн. Більшість товарів від обох цих постачальників виявились дорожчими на 2-41% у доларах, ніж «ПВРЗ» замовляв рік тому у тієї ж «Соти» і фірми «Югсталь»», - йдеться в повідомлнні
«При цьому підняття доларової закупівельної ціни йде врозріз зі світовим трендом ціни сталі. Нині на лондонській біржі LME сталь коштує $342-366 за тонну, тоді як на дати минулорічних угод сталь котирувалась на рівні $460-495. Тобто світові котирування впали на третину, а ціна для українських залізничників виросла до 40% за деякими позиціями» - наголошують «Наші гроші».
Видання припускає, що фірма «Сота Україна» може бути якось пов'язана з бізнесом Ріната Ахметова.
"За даними ЗМІ, фірма «Сота Україна» є однією з чотирьох фірм, яким «Укрзалізниця» у 2017 році замовили металевих виробів та сталі на понад 1 млрд грн. Ці фірми не мають офісів і персоналу та постачали продукцію метзаводів Ріната Ахметова із завищенням цін на 5-12%. Співвласниця «Сота Україна» Тетяна Росаніна заперечила бізнес в Україні", - йдеться в повідомленні.
Нагадаємо, наприкінці червня 2022 року «Укрзалізниця» оголосила про підвищення тарифу на вантажні перевезення. При цьому, в компанії не приховували, що йдеться саме про тарифи для компаній Ріната Ахметова. які мали пільговий режим перевезень, фактично у збиток «Укрзалізниці».
До цього багато років «Укрзалізниця» мала кілька варіацій розрахунку вартості вантажних перевезень. Головними почесними пільговиками були — Ахметов, Жеваго, Новинський. ЧПро це на ZN.UA писав проєктний менеджер "Трансперенсі Інтернешнл Україна" Володимир Доценко в статті - "Колія для олігархів".
Фірма «Сота Україна» — класична віртуальна «прокладка», через яку переганяють гроші. Загалом вона уклала контрактів із залізницею на 1,5 млрд грн. І вона не перша «прокладка», якао реалізовує продукцію Ахметова залізничникам. Через рік після створення «Соти» журналісти намагалися зв’язатися з власником і перевірити адресу компанії, але жодних слідів не знайшли. Читайе про це на ZN.UA в матеріалі Володимира Доценка - ««Укрзалізниця» створила монополію для Ахметова на 1,5 мільярда на рік».
«Метінвест» не гребує і паразитуванням на держкомпаніях, тобто багатіє за рахунок наших податків. Останні роки на тендерах «Укрзалізниці» з купівлі рейок стабільно перемагають компанії-дилери «Метінвесту», конкуруючи виключно між собою і практично не знижуючи вартості. Про це писала редакторка ZN.UA Юлія Самаєва в статті - «Осінь олігархів» .