Через військове вторгнення РФ в Україні тривають бойові дії, а ракетні удари ворога пошкоджують об'єкти критичної інфраструктури. Українці змушені економити, оскільки ціни на продукти зростають. За даними дослідження NielsenIQ Ukraine та RAU, 59% респондентів купують у продуктових магазинах лише найнеобхідніше, щоб зменшити витрати. Про це пише AgroPortal з посиланням на НВ. Бізнес.
Якщо у березні минулого року, за місяць після повномасштабного російського вторгнення, у Києві працював тільки кожен другий магазин, то в жовтні — вже 90% від їхньої довоєнної кількості,
Так, згідно з дослідженням, 41% споживачів обирають магазини з низькими цінами, а 40% – шукають та купують акційні товари. Покупці зазначають, що найбільше їх зараз приваблюють:
- знижки (77% респондентів);
- накопичення балів (64%);
- миттєвий подарунок (22%);
- розіграш (13%).
«Звертати увагу на ціни споживачі мусять через високий рівень продуктової інфляції. За даними Державної служби статистики, у жовтні продукти харчування та безалкогольні напої здорожчали на 36% порівняно з аналогічним місяцем минулого року. Рекордсменом стали яйця, які виросли в ціні на 81%. Цього року, за прогнозами уряду, інфляція має скласти 22,5%. Більша частина, а це 72% опитаних представників бізнесу, прогнозують цьогорічне зростання цін на 21-30%», — йдеться у матеріалі.
Аналітики зазначають, що в Україні зростає середній чек, що пов’язано із продуктовою інфляцією. Найбільший він в Одесі – 281 грн, що на 16,5% більше, ніж у листопаді 2021 року.
В Києві середній чек склав 273 грн (+35,8%), у Вінниці – 247 грн (+30,5%), у Житомирі – 244 грн (+33,1%), у Харкові – 228 грн (+22,7%), а у Львові – 221 грн (+23,6%).
Раніше ми писали, що в Україні хлібопекарні можуть суттєво скоротити асортимент. Це пов'язано з відключеннями електроенергії.