Україна не змогла повторити досвід Польщі в процесі створення центрального органу контролю, оскільки не забезпечила незалежність Рахункової палати. Заступник голови Представництва Європейського Союзу в Україні Ремі Дюфло назвав це питання головною відмінністю між польським прикладом і реальним станом РПУ в інтерв'ю редакторці відділу економіки ZN.UA Юлiї Самаєвій "Ремі Дюфло: «Без інструментів і повноважень реформа Рахункової палати була приречена…»".
Він зазначив, що РПУ не має ні фінансової, ні адміністративної незалежності, адже, наприклад, звітує перед Міністерством фінансів.
"Це не дуже добра ситуація: просто уявіть аудиторську компанію, яка приходить до банку, належить банку та звітує перед банком про свою роботу. Це ненормальна ситуація, і ми ніколи не побачили б такого в приватному секторі. Чому це має бути прийнятним у державному секторі?" – наголосив Дюфло.
Заступник голови Представництва ЄС також вказав, що повноваження Рахункової палати України надто обмежені. Інституція не має можливості повноцінно перевіряти місцеві бюджети. Вона не може підходити до держпідприємств чи перевіряти позабюджетні витрати, зокрема пенсійні фонди
“У цьому і є відмінність із Польщею, де державний аудитор може перевіряти всі державні кошти, включаючи консолідований фінансовий стан держави, єдиний показник, який відображає фактичний фінансовий стан держави. Звичайно, це також важливо, коли йдеться про боротьбу з корупцією”, – пояснив Ремі Дюфло.
У інтерв'ю він також висловив думку щодо однієї з причин, чому реформу Рахункової палати України не вдалося реалізувати з 2015 року.