Паливо на заправках Росії невпинно дорожчає вже п'ять місяців, у той час як світові ціни на нафту падають. Про це пишуть "Новые Известия".
Експерти вважають, що зниження цін на вуглеводні спонукає нафтові компанії компенсувати втрату експортної виручки шляхом підвищення цін на внутрішньому ринку. Крім того, свій внесок вносить і збільшення розміру податку на видобуток корисних копалин. Як пише видання, Росія перешкоджати зростанню цін на АЗС не має наміру: бензинові акцизи допомагають наповнити бюджет, який тріщить по швах.
У публікації наголошується, що ціна на нафту на світовому ринку напряму впливає на дохід бюджету країни від експорту, отже, у такій ситуації російський уряд не піде на зниження акцизу на бензин, оскільки завдання стоїть протилежне - компенсувати втрати бюджету від зниження світових цін на "чорне золото". Податки і акцизи при цьому залишаються єдиною складовою роздрібної ціни нафтопродуктів, зміна якої може вплинути на кінцеву ціну бензину.
"Тому очікувати зниження цін на автомобільне паливо на внутрішньому ринку на тлі зниження світових цін на нафту не слід, в середньостроковій перспективі ціни на бензин будуть помірно зростати на рівні 1,5-2% в рік", - цитує видання слова голови комітету з ПЕК Асоціації молодих підприємців Росії Романа Тарабарина.
Ціни на нафту у середу, 15 жовтня, продовжують найбільш різке за три роки падіння. До 11:00 за київським часом листопадові ф'ючерси на Brent подешевшали до $ 83,40 за барель, а ф'ючерси на WTI впали нижче $ 81 за барель.
Як повідомлялося, Катар слідом за Саудівською Аравією знизив ціни на нафту більш ніж на $ 1 в спробі стимулювати попит в Азії. Іран і Кувейт заявили, що не заперечують проти зниження світових цін.!zn