Після заяв компаній WOG, OKKO і SOCAR про призупинення продажів марок бензину та дизпалива верхнього цінового сегменту Мінекономіки заявило, що державне регулювання не поширюється на «брендове преміальне паливо».
«Під встановлення максимальної торговельної надбавки не підпадає «брендове преміальне паливо» з поліпшеними показниками якості, і позначення (маркування) якого включає певну торгову марку (товарний знак), що пропонується на АЗС для автомобілів преміум сегменту за ціною вище, ніж соціально значуще паливо», - йдеться в заяві Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства, поширеному увечері в неділю, 6 травня.
З тексту повідомлення випливає, що до соціально значущих маркам палива відомство відносить «звичайні» марки бензину А-92, А-95 і дизельного палива.
У Мінекономіки також звернули увагу на технічний регламент, що допускає маркування «брендового преміального палива» з поліпшеними показниками якості за допомогою торгової марки (знака).
У зв'язку з рішення Кабміну встановити максимальний розмір націнки на паливо, компанія WOG повідомила про припинення продажу бензину 95 Mustang та ДП+ Mustang, а OKKO - відмовилася продавати преміальні бензин PULLS 95 і ДП PULLS Diesel. Незабаром до них приєдналася компанія SOCAR, повідомивши, що з продажу тимчасово знімаються бензин NANO 95 і ДП Diesel Nano Extra.
Компанії також призупинили нарахування знижок і роботу дисконтних програм «до додаткових роз'яснень регулятора». Виключення з продажу преміальних видів палива мережі АЗС пояснили тим, що із введенням держрегулювання цін, це стало нерентабельно.
14 травня Кабмін встановив на час карантину граничний рівень торговельної надбавки на паливо на роздрібному ринку: 7 гривень на 1 літр дизельного палива і 5 гривень на 1 літр бензину А-95, який продається на АЗС.
При цьому середня вартість дизпалива (ULSD 10 ppm) і бензину (GASOLINE 10 ppm), що включає митні платежі (акцизний податок та ПДВ), має розраховуватися на підставі даних Platts CIF NWE за попередній календарний місяць/декаду.
Голова консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн прогнозує, що це рішення погіршить ситуацію на паливному ринку, завдасть потужного удару по його легальному сектору та спровокує зростання кустарного виробництва і поширення схем ухилення від оподаткування.
Детальніше про формування цін на бензин в Україні - в матеріалі експерта консалтингової групи «А-95» Артема Куюна «Казка про доброго нафтотрейдера і сплячого податківця» для читачів ZN. UA.