Практично всі країни так чи інакше лобіюють інтереси своїх виробників, зокрема через оголошений раніше проєкт "національного кешбеку" за придбання українських товарів. Такий протекціонізм в оптимальних розмірах і формах має користь. Проте ефективна реалізація такого проєкту є у радше унікальним, ніж поширеним досвідом. “На рівні ідеї це все виглядає непогано, але успішних кейсів реалізації подібних програм у світі мало”, – цитують позицію заступника голови Нацбанку Сергія Ніколайчук, Forbes.
Нацбанк залучався до розробки “національного кешбеку”, але суто технічно
На думку заступника очільника національного фінансового регулятора, необхідно спочатку отримати для аналізу конкретні пропозиції з впровадження ідеї. Національний банк, за інформацією Сергія Ніколайчука лише був на технічному рівні залучений до опрацювання проекту. Щодо готової концепції, поки що конкретної інформації з цього питання немає. Важливо розуміти також обсяги та залученість всіх учасників ринку у проєкт, щоб давати остаточну та детальну оцінку.
Узгодження проєкту можливе до кінця березня
Нагадаємо, що раніше, заступник голови Офісу Президента Ростислав Шурма повідомив, що проєкт вже практично готовий до реалізації, але необхідне погодження з західними партнерами України. Є ймовірність того, що проєкт можуть узгодити вже до кінця березня.
Перша інформація про кешбек за купівлю товарів "Зроблено в Україні"
В цілому схема має бути такою – кешбек буде нараховуватись під час придбання кінцевого товару в роздрібних магазинах – супермаркетах, магазинах – де реалізуються товари які пройшли ідентифікацію “Зроблено в Україні". В Мінекономіки говорять, що будуть нараховувати кешбек на картку, яка має бути окремою. Саме з цієї картки потім можна буде витрачати гроші на інші покупки українських виробників. Деталі проєкту поки що не оприлюднюються, наприклад чи потрібно відкривати окрему банківську картку та мати на цій картці гроші. Так само поки що не оприлюднюється і відсоток знижки за купівлю українських товарів.
Раніше повідомлялось, що уряд визначився із логотипом брендування “Зроблено в Україні” – проєкту, ініційованого владою, який має на меті стимулювати споживання і відповідно виробництво української промислової продукції. Відповідне рішення уряд затвердив постановою.
Уряд пояснює своє рішення популяризацією товарів українського виробництва, сприянням внутрішньому попиту на товари національного виробника та підвищенням рівня загальної обізнаності української спільноти про національного виробника.