Казахстан фактично заблокував залізничне постачання російського зерна в Китай, Афганістан Узбекистан, Киргизію та Туркменію. Про це пише RailFreight.
Зробив це Казахстан у досить витонченій формі – просто піднявши транзитні тарифи.
Зокрема, вантажний перевізник країни «КТЖ-Вантажні перевезення» підвищив вартість перевезення вантажів та порожніх вагонів у внутрішніх, імпортних, експортних та транзитних перевезеннях на 14,67%.
У результаті зернові перевезення Росії стали економічно недоцільними.
За даними Російської залізниці, вартість перевезення тонни зерна територією Казахстану на відстань близько 2 тисяч км складає близько 2,5 тисяч рублів проти приблизно 1,3 тисяч всередині Росії. РЖД розповіли, що ще у вересні направили листа з проханням зменшити плату за транзит. Але з того часу зрушень досягти не вдалося.
В результаті російське зерно вже не доїжджає до Узбекистану, Киргизії, Туркменії та Китаю.
Проблеми також виникли з постачанням уряду талібів до Афганістану. Фактично для Росії масштабні поставки до країн Центральної Азії заблоковані, як і транзит до Китаю через Казахстан, скаржаться на РЖД.
Цікаво, що рух Новим Шовковим шляхом - між Китаєм і Європою, при цьому не постраждав, оскільки підвищення тарифу КТЖ не торкнулося цін експресу Китай-Європа.